DERS ADI

: 21. YY BALE REPERTUVARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBA 3034 21. YY BALE REPERTUVARI SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Bale Dansçılığı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEDA AYVAZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bale Dansçılığı

Dersin Amacı

21. yy. bale repertuarının eserlerinden seçilen solo, grup ve eşli dansların incelenmesi ve bunların bir dansçıya en doğru şekilde nasıl aktarıldığının öğretilmesidir. Repertuvarın incelemesi yapılırken eserlerin farklı koreografileri de araştırılır; öğrenme yöntemleri üzerinde çalışmalar yaptırılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin, 21. yy. bale repertuvarındaki farklı koreografileri, stilleri tanıyabilme ve yorum yapma yeteneği gelişir.
2   Adı geçen döneme ait repertuvarı oluşturan eserler hakkında uygulamalı bilgi birikime sahip olur.
3   Hazırlanacak ödev araştırmaları ile, sanatsal araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum olarak aktarabilir.
4   Eserlere ait görüntüler, görseller, ilgili dönemleri kapsayan dans kayıtları, gösteri sanatları arşivleri ve belgesellerin incelenmesi ile bale repertuvarına ilişkin tarihi ve çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
5   Farklı stillere ait koreografik özellikleri öğrenerek, bu alanda edinmiş olduğu sanatsal bilgileri pratik olarak kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yy. Bale Eserlerinin Tanımı
2 Matthew Bourne Koreografileri
3 Alexei Ratmansky Koreografileri
4 William Forsythe Koreografileri
5 Jean Christophe Maillot Koreografileri
6 Ödev/Sunum
7 Jiri Kylian Koreografileri
8 Jiri Kylian Koreografileri
9 Nacho Duato Koreografileri
11 Boris Eifman Koreografileri
12 Peter Martins Koreografileri
13 Christopher Wheeldon Koreografileri
14 Wayne McGregor Koreografileri
15 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Kant, M. (Ed.). (2007). The Cambridge Companion to Ballet (Cambridge Companions to Music). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CCOL9780521832212

Minden, E. G. (2005). The ballet companion: A dancer's guide to the technique, traditions, and joys of ballet. New York: Fireside Book/Simon & Schuster.

Morris G. & Giersdorf(2016). Choreographies of 21st Century Wars, Oxford Studies in Dance Theory, Oxford.

Press, S.D. (2006). Prokofiev's Ballets for Diaghilev (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315089423

Whittier, C.J. (2017). Creative Ballet Teaching: Technique and Artistry for the 21st Century Ballet Dancer (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315618067

Wulff, H. (1998). Ballet Across Borders: Career and Culture in the World of Dancers (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003084754

Yardımcı kaynaklar: Dünyaca ünlü bale gruplarının ilgili dvd koreografi kayıtları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste, bale stüdyosunda uygulanan repertuar derslerinde, dersi alan öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Bu ders 21. yy. bale repertuarının temellerini tanıtır. Öğrenciler güç, esneklik, koordinasyon ve hareket kombinasyonları ile deneyimleyerek koreografi dizilerini öğrenirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev
3 BNS BasariNotu AS * 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her öğrencinin derse uygun giyinmesi ve efor gerektiren egzersizler öncesinde doğru şekilde hazırlanması gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seda.ayvazoglu@deu.edu.tr

Telefon:+90 232 441 90 09

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.00- 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133233333233331
ÖK.232332332332332
ÖK.3232322321232232
ÖK.4311231322123132
ÖK.522312232312231