DERS ADI

: Kompozisyon 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2041 Kompozisyon 3 ZORUNLU 1 1 0 9

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Özgün müzik kompozisyonları besteleyebilmek için gerekli teorik donanımın öğrenciye kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik kompozisyonunun temel yapıtaşlarını kavrayabilir.
2   Standart müzik formlarında solo piyano, solo çalgı/ses + piyano, değişik çalgı toplulukları ve orkestra için özgün müzik kompozisyonları yaratabilir.
3   Tonal ve atonal (dizisel, serbest atonal vb.) müziğin temel tekniklerini uygulayabilir.
4   Barok, Klasik, Romantik dönemler ve 20. yüzyıl müziğinde kullanılan çeşitli kompozisyon tekniklerini ve stillerini kıyaslayabilir.
5   Kompozisyon çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon projesi no. 1: piyano eşlikli solo çalgı için Rondo formunda
2 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
3 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
4 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
5 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
6 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
7 Kompozisyon projesi no. 1 Rondo formunda
8 Ara Sınav
9 Kompozisyon projesi no. 2: piyano eşlikli solo çalgı için Sonat Allegrosu formunda
10 Kompozisyon projesi no. 2 Sonat Allegrosu formunda
11 Kompozisyon projesi no. 2 Sonat Allegrosu formunda
12 Kompozisyon projesi no. 2 Sonat Allegrosu formunda
13 Kompozisyon projesi no. 2 Sonat Allegrosu formunda
14 Kompozisyon projesi no. 2 Sonat Allegrosu formunda
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Messiaen, Olivier; The Technique of My Musical Language, İng. Çev. John Satterfield, Biblioteque-Leduc, Paris, 1956 Hindemith, Paul; The Craft of Musical Composition, İng. Çev. Arthur Mendel, New York: Associated Music Publishers; London: Schott, 1942
Dallin, Leon; Techniques of Twentieth Century Composition: A Guide to the Materials of Modern Music, WM. C. Brown Company Publishers, Dubuque, 1974
Persichetti, Vincent; Twentieth-Century Harmony: Creative Aspects and Practice, W. W. Norton & Company, New York, 1961 Müzik dağarından ilgili eserlerin partitürleri ve CD-DVD kayıtları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, analiz, tartışma, proje hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS FinalSonuBasariNotu AS * 0.20 + PR* 0.50+FN*0.30
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütünlemeSonuBasariNotu AS * 0.20 + PR* 0.50+BUT*0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %50sini yazılı sınavlardan elde edecektir.
Ödevler:
Öğrenciler başarı puanlarının %50sini dönem boyunca hazırlayacakları kompozisyon projelerinden elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı ve/veya uygulamalı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.guner@deu.edu.tr
onur.nurcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 6 78
Proje Hazırlama 1 75 75
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 216

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13334553522
ÖK.23334553522
ÖK.33334553522
ÖK.43334553522
ÖK.53334553522