DERS ADI

: Füg 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2007 Füg 1 SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYSİM DOLGUN ILDIZ

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere Füg yazısına ilişkin kuramsal ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Füg stiline ait kuralları tanımlayarak yazılı olarak uygulayabilir,
2   Füg içerisinde yer alan konu, cevap, karşı konu, koda gibi melodi çizgilerini yaratabilir,
3   Serim, Geliştirme ve Stretto gibi konu başlıklarını genel kuralları ile tanımlayabilir,
4   Füg stilinde yazılmış müzik eserlerini form ve armonik açıdan analiz edebilir,
5   Dört sesli bir füg ün serim bölmesini besteleyerek yazılı olarak sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Fügün tarihsel kökeni, genel özellikler
2 Füg Konuları Serim-Geliştirme -Stretto
3 Konu (Tema) Konu (ritim, melodi, karakteristik özellikler)
4 Alıştırmalar Konu ile ilgili analiz örnekleri
5 Cevap Cevap (Tonalite, Modülasyon, armoni, karakteristik özellikler)
6 Alıştırmalar Cevap ile ilgili analiz örnekleri
7 Gerçek Füg Kuralları Analizlerle tanımlama örnekleri
8 Tonal Füg Kuralları Analizlerle tanımlama örnekleri
9 Gerçek Füg Konu, Cevap yazımı hakkında örnekler
10 Tonal Füg Konu, Cevap yazımı hakkında örnekler
11 Bach Clav. bien Tempere Cevap hakkında analizler
12 Karşı Konu Tanım, Amaç, Kurallar
13 Füg: Serim Bölmesi Tanım, Amaç, Kurallar ve Alıştırmalar
14 Ara Sınav
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Koechlin, Ch. Etude Sur L ecriture de la Fugue d école, Paris, 1933
Gédalge, A. Traite De La Fugue, Paris, 1921
Bitsch, Marcel. La Fugue, Combre, Paris, 1993
Desportes, Yvonnes. Guide Pratique pour l etude de la Fugue, Zürfluh, Paris, 1989

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, füg ile ilgili temel kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.

Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %100 ünü bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11122
ÖK.21122
ÖK.31122
ÖK.411323
ÖK.511323