DERS ADI

: Görsel Düşünme Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1420 Görsel Düşünme Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu derste ;

Görsel eğitimin sadece resim sanatıyla ilgili olmadığını gözün eğitilmesinin düşüncenin yaratıcılığının geliştirilmesi demek olduğunu disiplinlerarası sanat tarihsel karşılaştırmalı örneklerle açıklanması

hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel düşünmenin kültürel, sosyolojik, psikolojik, bilimsel değişimlerle biçimlenebileceğinin farkındalığının geliştirilmesi;
2   Sanatsal ifade de hem görsel hem de kuramsal olarak problemi belirleyebilme, inceleyebilme ve çözebilme becerilerini geliştirebilmesi;
3   Yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirebilmesi;
4   Sanat ve Tasarıma yönelik kuramsal alt yapıyı kazanabilmesi;
5   Estetiğin sanat tarihsel süreç içindeki değişimini kavrayabilmesi;
6   Bir eseri çeşitli kuramlarla ilişkilendirerek yorumlayabilme ve eleştirebilme becerileri kazanması;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Algıda Zeka
2 Beklenmedik Görsel Kombinasyonlar
3 Değişen Perspektif Anlayışı
4 Ritim-Tekrar
5 Hareket
6 Boyut-Ölçek
7 Renklerin Keşfi
8 Görsel Sanatlarda Öznellik Ve Nesnellik Yaklaşımları
9 Arasınav
10 Geleneğin Yeniden Yorumlanması
11 Kolaj-Asamblaj-Montaj
12 Hiciv-İroni-Parodi-Pastij
13 Manipüle Edilmiş Semboller
14 Yeni Medya ve Teknolojilerin Sanatsal İfadeye Katkısı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wolf, Henry (1988), Visual Thinking Methods for Making Images for Memorable, American Showcase, New York.
Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers.
Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Samara, T. (2008). Design Evolution: Theory Into Practice. Rockport Publishing.
Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2015), Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Arnheim, Rudolf(2012), Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul.
Berger, John(1999), Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul.
Leppert, Richard(2002), Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
Gombrich, E.H.(), Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitabevi,
Eco, Umberto(2006), Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev/İnceleme yapılması öngörülen kitap/kitapları edinmek.
Derslerin en az %70 ine katılmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1355554555535555
ÖK.213555513555535555
ÖK.33555513555555555
ÖK.425555555555555555
ÖK.555555555555555555
ÖK.635555535555555555