DERS ADI

: Hareketli Görüntü Tasarımlarına Müdahale Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 3100 Hareketli Görüntü Tasarımlarına Müdahale Teknikleri SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MELİH TOMAK

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Sanatlar
Heykel
Fotoğraf
Grafik Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Grafik Resimleme ve Baskı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Disiplinler arası sanatsal uygulamalarda kullanılan hareketli görüntü yapımının sürekli değiştiği dijital çağda öğrencileri hareketli görüntü çekim sonrası teknikleri ile tanıştırmak. Öğrencilerin çeşitli medya ve biçimlerde yaratıcı projelerine uygulamak üzere kullanabilecekleri bilgisayar teknolojisi ve bazı yazılımları tanıtmaktır. Bu alanda kullanılan bilgisayar programlarının (Adobe CC, Final Cut ve Da Vinci Resolve) kullanılmasını sağlamaktır.
Bilgisayar temelli kavramları açıklayarak bilgisayar destekli görüntü tekniklerine giriş. Hareketli görüntü tekniklerini kendini ifade aracı olarak kullanma. Çekim öncesi ve yapım sonrası görüntüler arasında bağlantı kurma. Çekilmiş olan hareketli görüntüleri bilgisayar programları ile işleyerek müdahale etmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Disiplinler arası sanatsal uygulamalara katkıda bulunur.
2   2. Kullanılan ekipmanları tanır.
3   3. Teknik problemlere çözüm bulur.
4   4. Estetik problemlere çözüm bulur.
5   5. İlerleyen teknoloji ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
6   6. Hareketli görüntü işleme müdahale konusunda gelişmeler sağlar.
7   7. Hareketli görüntü tasarımı konusunda ilerleme kaydeder.
8   8. Renk, ışık kullanımı ve montaj konularında uzmanlaşır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Teknolojik gelişmeler: Kamera, fotoğraf makinası, bilgisayar programları.
2 2. Teknolojik gelişmeler: Yazılımlar, Adobe CC uygulamaları, Final Cut.
3 3. Görüntü ve hareketli görüntü arasındaki farklar ve çekim bilgisi.
4 4. Kurgu teknikleri ve montaj nedir Kurgu ve montajın tanımının yapılması ve kısa tarihi. Plan, sahne, sekans, eksen, ölçek, açı kavramlarının tanımlanması ve montajda kullanımı nedir
5 5. Montaj tekniklerini çeşitli film örnekleri üzerinden değerlendirme.
6 6. Işık ve kameranın anlatısal kullanımı. Fotoğraf ve video arasındaki karşılaştırma yapmak.
7 7. Adobe CC uygulamaları ve Final Cut programlarının bilgisayar işletim sistemleri üzerine değerlendirilmesi.
8 8. Adobe CC uygulamaları ve Final Cut programlarını kullanabilme.
9 9. Görüntü ve hareketli görüntü işleme nedir Katmanlarla çalışma mantığı, işleme araçları, geçişleri, efektler ve çeşitleri, efekt ara yüzü ve bunları kullanabilme.
10 10. Temel renk düzeltimi, ses kurgusu, ses efektleri, fotoğraf ve video formatlarını dönüştürme.
11 11. Kurgu teknikleri, klavye kısayolları ve arayüz düzeni oluşturma, hareketli görüntü ve müzik parçası yerleştirmek kısa video yaratma.
12 12. Uygulama haftası. On bir haftalık eğitim sonrasında bilgisayarlarda bulunan hareketli görüntülerin kurgulanması, durağan görüntülerle veya hareketli görüntülerle bir videodaki hikâyeyi devam ettirme çalışması.
13 13. Kısa videoların internete yüklenmesi ve dosya paylaşımı.
14 14. Öğrencilerin yapmış olduğu çalışmaların izlenmesi ve değerlendirilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sinematografi Kuram ve Uygulama. Blain Brown
Sinemanın 5 Temel Ögesi. Joseph V. Mascelli
Dijital Film Yapımı El Kitabı. Mark Brindle
Bir Film Çekmek. Murat Arslantepe
Photoshop CC. Özge Mardi Bayar
Adobe Premiere Pro CC. Ümit Tunç
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım. Olcay Büyükçapar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ezbere yönelik değil öğrencilerin tartışarak öğrenmesini sağlayacak ve onları kendi örneklerini verebilecek ve bunları analiz edebilme de öznel değerlendirmelere ulaştırmayı hedefleyen bir tutum izlenecektir. Sözel, görsel ve uygulamalı bir anlatımla öğrencinin okuduğu üzerine düşünme ve analiz yetilerini geliştirme amaçlı her dönem farklı olmak üzere birçok inceleme ödevleriyle birlikte dönem sonunda yapacakları projeyle kendilerinin gelişimi hedeflenmektedir. Dönem boyunca öğrencilerin sunumlarla derse aktif katılımı sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev/İnceleme yapılması öngörülen kitap/kitapları edinmek.
Verilen proje ve ödevleri zamanında teslim etmek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev/İnceleme yapılması öngörülen kitap/kitapları edinmek.
Verilen proje ve ödevleri zamanında teslim etmek.
Derslerin en az %70ine katılmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Melih TOMAK
Tel: 0 506 453 38 08
e-mail: melihtomak@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8