DERS ADI

: Desen III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 2007 Desen III ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan figürü bağlamında incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmesi
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığını geliştirmesi
3   İki boyutta üç boyutu tasarlamanın çeşitli biçimleri (geometrik, hacimsel, çizgisel, kütlesel, lekesel vb.) ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Çizgi, ton, iki boyutlu form, hacim, doku, evrensel ışık ve gölge gibi temel tasarım unsurlarını kavramsallaştırması ve çalışmalarında ifade açısından değerlendirmesi
5   Parçaları kendi içinde ve bütünle ilişkili olarak ölçme ve oranlama, yerleştirme, ağırlık, denge, vurgu, zıtlık, ritim gibi tasarım ilkeleri ve yöntemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kör çizim
2 Kör çizim
3 Figür-nesne ilişkisi
4 Figür-nesne ilişkisi
5 Figür-nesne ilişkisi
6 Figür-mekan ilişkisi
7 Figür-mekan ilişkisi
8 Figür-mekan ilişkisi
9 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması
10 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması
11 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması
12 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması
13 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması
14 Siyah ve beyaz füzenle ton çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğrenci gelişim sürecine ve ihtiyaçlarına göre çeşitli kaynaklara (,kitap, internet, sergi, müze vs.) yönlendirilir
Okuma Önerileri

PANOFSKY, Erwin (2017). Perspektif / Simgesel Bir Biçim, (Çev.Yeşim Tükel), İstanbul: Metis Yayınları.
FLORENSKİ, Pavel (2013). Tersten Perfpektif, (Çev. Yeşim Tükel), İstanbul: Metis Yayınları.
BERGER, John (1986). Görme Biçimleri, (Çev. Yurdanur Salman), İstanbul: Metis Yayınları.
WÖLFFLIN, Heinrich (1990). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Hayrullah Örs), İstanbul: Remzi Kitabevi.
GOMBRICH, E.H. (1992). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Öğrenci öğrenim çıktılarından belirtilen hususlarda kaydettiği gelişim ve başarı üzerinden değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13555531
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333