DERS ADI

: Proje Uygulama I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 2013 Proje Uygulama I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BORGA KANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Bu süreç; ağırlıklı olarak renkli resmi kendine sorun olarak alır. Ve bir ifade aracı olarak rengin, bir alt yapı olarak tuval yüzeyinin ve boya resminin olanaklarını tartışmaya açar; Çeşitli konu önerilerine dair kompozisyonlar üzerinden sürüş ve biçim denemeleriyle, öğrencinin kullanımına sunar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağımsız bir ifade aracı olarak rengin fiziksel, fizyonomik, psikolojik etkileri üzerine değerlendirilmesi
2   Tuval resminde altyapı hazırlığı olarak şase ve astar seçenekleri ve bu teknik süreçlerin anlatımı ve uygulaması yapılacaktır.
3   Tuval resminde ve boya renkleriyle imge üretiminde biçimlendirmeye dair sorunların çeşitli konular üzerinden deneyimlenmesi.
4   Biçimlendirmeye dair deneylerle resimsel bir dilin oluşumu süreci teşvik edilecektir.
5   Konunun çağdaş sanat yapıtlarıyla örneklenerek tartışılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rengin fiziksel, fizyonomik ve psikolojik boyutlarına dair Powerpoint sunumla anlatımı. Işık renkleri, pigment renkleri, cromatik ve a-cromatik renkler, Additive ve Subtractiv karışımlar, Renk Çemberi Üzerinde Ana renkler, ikincil renkler
2 Pigment renklerinin, Tür (Hue), Doygunluk (saturation), Açık-koyu / Ton (Valör) gibi üç boyutunun da tartışıldığı renk küresi üzerinden anlatımı
3 Renk kontraslıkları; Renk türlerinin kendi aralarında ki kontraslıkları, Açık-Koyu, Sıcak-Soğuk, Tamamlayıcı (Komplimenter), eşzamanlı (Simultane), Öznitelik ve Ağırlık Alanı kontraslıkları
4 Yapıt örneklerini de içeren görsel sunum üzerinden konunun değerlendirilmesi
5 Uygulama: Çeşitli konular üzerinden siyah beyaz ve gri skala içinde guvaş teknikle çalışmalar
6 Uygulama: Çeşitli konular üzerinden siyah beyaz ve gri skala içinde guvaş teknikle çalışmalar
7 Uygulama: Çeşitli konular üzerinden siyah beyaz ve gri skala içinde guvaş teknikle çalışmalar
8 Uygulama: Çeşitli konular üzerinden siyah beyaz ve gri skala içinde guvaş teknikle çalışmalar
9 Uygulama: Renk çemberi üzerinde ki sıcak ya da soğuk renk alternatiflerinin kullanılarak oluşturulacak kompozisyon. Kağıt üzerine guvaş teknikle natürmort çalışması.
10 Uygulama: Renk çemberi üzerinde ki sıcak ya da soğuk renk alternatiflerinin kullanılarak oluşturulacak kompozisyon. Kağıt üzerine guvaş teknikle natürmort çalışması.
11 Uygulama: Tuval hazırlığının teknik süreci, gerekli materyalin tanıtımı, astar seçenekleri
12 Uygulama: Renkli Çalışma; rengin bir diğer renkle, siyah ve beyazla karışımıyla oluşan tonlar üzerinden çalışma; renkle formu üretme. Tuval üzerine yağlıboya natürmort çalışması.
13 Uygulama: Renkli Çalışma; rengin bir diğer renkle, siyah ve beyazla karışımıyla oluşan tonlar üzerinden çalışma; renkle formu üretme. Tuval üzerine yağlıboya natürmort çalışması.
14 Sergi ve sunum, Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Frank, Dan, Bohemler , Sel Yayıncılık, Ocak 2009
2. Bernard, Emile, Cezanne Üzerine Anılar , İmge Kitabevi, Mayıs 1997
3. Gauguin, Paul, Mahrem Günlük , İthaki Yayınları, İstanbul,2001
4. Teber, Serol, Picasso , de Yayınları, ekim 1985
5. Dali, Salvador, Bir Dahinin Güncesi , Büyülüdağ Yayınları, 2. Basım, Ekim 1991
6. Klee, Paul, Modern Sanat Üzerine Altıkırkbeş Yayınları, Nisan 1995
7. Balthus / Vircondelet, Alain, Anılar , Koçbank Yayınları, 1. Basım, İstanbul, Aralık 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci işleri konusunda `yüz yüze ya da karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak. Böylece üretilen çalışmalarda ki kişisel boyutun açığa çıkmasına yardımcı olmak. Yapıt örnekleri sunarak, okuma önerileri ve film/video izleme yoluyla konuların pekiştirilmesini sağlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ortaya konan sanatsal problemi çözmeye dair öğrencinin ısrarlı ve inançlı bir tavır ve üretim süreci ortaya koyup koymadığı
Üretilen çalışmalarda ki sanatçı kimliğini açığa çıkaran, belli bir biçim dilinin oluşmasına dair tutarlı sürecin ipuçlarını taşıyıp taşımadığı sorusu.. Çalışmaların nicelik ve nitelik açısından doyurucu olup olmadığı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Yılsonu Değerlendirme 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153
ÖK.23333
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55