DERS ADI

: Görme ve Biçimlendirme VIII

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 4006 Görme ve Biçimlendirme VIII ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SAİT TOPRAK

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Resim sanatının kendine has ifade araçlarını ayrıştırarak pratiğe yönelik bireysel deneyimlerle yaratıcı ve özgün sanatçı kimliğinin akademik alt yapısını oluşturmayı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat ve sanat konularını tarihsel bağlamda, ifade araçlarının ortak ve ayrışan yanlarıyla sorgulayarak, kapsam ve sanat tanımlarına açıklık kazandırılması beklenmektedir.
2   İmgesel ve kavramsal tanımlama konusunda bilgi ve deneyime dayalı birikimin oluşması beklenmektedir.
3   Sanatı işlev ve gereksinim açısından tarihsel bağlamda sorgulanmasının sağlanması beklenmektedir.
4   Amaç ve araç bağlamında sanat arayışlarına açılım sağlaması beklenmektedir.
5   Özgün ve kendiliğinden girişimlerin alt yapısını oluşturacak bilgi ve birikimin sağlaması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Artistik resmin özellikleri
2 Sanatsal yorum ve dil bütünlüğü
3 Deformasyon ve soyutlama
4 Proje ve taslak üretiminde arayış ve çözüm önerileri.
5 Proje uygulama süreci
6 Proje uygulama süreci
7 Proje uygulama süreci
8 Proje uygulama süreci
9 Sunum ve durum değerlendirmesi
10 Özgün üretim ve yaratıcılık
11 Proje uygulama süreci
12 Proje uygulama süreci
13 Proje uygulama süreci
14 Sunum ve final değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Görme Biçimleri. EKO, Unmberto; Alılmama Göstergebilimi. Fischer, Ernest; Sanatın Gerekliliği
Yardımcı kaynaklar: FREUD, Sigmund; Sanat ve Sanatçılar Üzerine. İNATÇI, Ümit; Kopma. Sanat ve Sanatçı Üzerine. KANDINSKY, Wassily; Sanatta Ruhsallık Üzerine
Diğer ders materyalleri: Genişletilmiş Kaynakça.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramda deduktif (tümdengelim), uygulamada induktif (tümevarım) yöntemleriyle kültürel evrim, öz bilinç ve yaratıcılığı tanımlayan diyalektik (tarihsel) yöntem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PR Proje
3 DSD Dnm/YılsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.10 + PR * 0.10 + DSD * 0.80


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Plastik değer zenginliği, biçim ve anlam bütünlüğü, spontanite ve özgünlük gibi yaratıcı kimlik özellikleriyle profesyonel düzeyde, teknik ve malzemeyi dönüştürme ölçütleri esas alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 15 2 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 2 30
Ödev hazırlama 1 4 4
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 2 4 8
Diğer kısa sınav vb. 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1324335
ÖK.2323334443
ÖK.33244354
ÖK.43353444
ÖK.55322554