DERS ADI

: Görsel Dil ve Anlatım VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 3002 Görsel Dil ve Anlatım VI ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BORGA KANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Bu derste temel eğitim sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını kullanarak, biçim-anlam ilişkilerini sağlam bir şekilde tesis eden ve estetik bütünlük içerisinde sunan sanat çalışmalar üretmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci bireysel sanat tavrının ne olduğu konusunda bilgi kazanması,
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olması,
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış yeni bir biçimsel organizasyon olduğunu kavranması,
4   çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağının bilinmesi
5   Çalışmalarını, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşması gerektiği konusunda bilgili olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Örnek Sanatçı tavırları, çözümleme ve
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arnheim, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009
2. Bourriaud, Nicolas, Postprodüksiyon, Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2004
3. Bourriaud, Nicolas, İlişkisel Estetik, Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2005
4. Danto, C. Arthur, Sanatın Sonundan Sonra / Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi, Ayrıntı yayınları Sanat ve Kuram dizisi, Mayıs, 2010
5. Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York, 2002
6. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
7. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etme süreci olarak niteleyebileceğimiz kişiye özel bir öğretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Ödv/Snm/Pro
2 SMN Seminer
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + SMN * 0.10 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişilebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb...

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 15 2 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 1 15
Dönem sonu Değerlendirilmesi için sergi hazırmala 1 6 6
Proje Dosyası - Ödev hazırlama 1 6 6
Katalog Çalışması Ödev Hazırlama 1 6 6
Seminer Hazırlama 1 4 4
Dönem sonu Değerlendirmesi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1153
ÖK.2315
ÖK.3513
ÖK.4531
ÖK.5531