DERS ADI

: Atölye-Proje II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1004 Atölye-Proje II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YUDUM AKKUŞ GÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, temel eğitim süreci içinde temel plastik araçların keşfi ve görme ve biçimlendirmeye dair becerilerin farklı resim teknikleriyle öğrenci tarafından deneyimlenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel Plastik araçların keşfedilmesi
2   Görme ve biçimlendirmeye dair kişisel deneyimlerin açığa çıkarılması
3   Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
4   Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması
5   Model ve ölüdoğa resim türleri üzerinden ağırlıklı olarak kurşunkalem, füzen, lavi, suluboya ve guvaş tekniklerini kullanarak - konular öğrenci tarafından çalışılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Ders içeriği, süreci ve işleyişi hakkında bilgilendirme Yapılacak çalışmalara dair ihtiyaç duyulan malzemenin tanıtımı ve temini üzerine açıklamalar.. Desen çizmenin anlamı üzerine konuşma. Geçmişten günümüze tipik örneklerle desene dair farklı yaklaşımların tartışılması
2 Nokta, Çizgi, Biçim, Renk, doku, plan, gibi görsel elemanlar üzerine tartışma ve natürmort konular üzerinden uygulamalar
3 Nokta, Çizgi, Biçim, Renk, doku, plan, gibi görsel elemanlar üzerine tartışma ve natürmort konular üzerinden uygulamalar
4 Nokta, Çizgi, Biçim, Renk, doku, plan, gibi görsel elemanlar üzerine tartışma ve natürmort konular üzerinden uygulamalar
5 Görsel elemanların nesne etütleriyle desen üzerinden deneyimlenmesi
6 Görsel elemanların nesne etütleriyle desen üzerinden deneyimlenmesi
7 Görsel elemanların nesne etütleriyle desen üzerinden deneyimlenmesi
8 Görsel elemanların nesne etütleriyle desen üzerinden deneyimlenmesi
9 Işık-gölge, doku ve hacimlendirmeye dair çalışmaların natürmort konular üzerinden oluşturulan kompozisyonlarla deneyimlenmesi
10 Işık-gölge, doku ve hacimlendirmeye dair çalışmaların natürmort konular üzerinden oluşturulan kompozisyonlarla deneyimlenmesi
11 Figür / mekan ilişkilerinin sorgulandığı model üzerinden kompozisyon çalışmaları
12 Figür / mekan ilişkilerinin sorgulandığı model üzerinden kompozisyon çalışmaları
13 Sergi ve sunum
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wölfflin, Heinrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları , Remzi Kitabevi, 1985
2. Gombrich, E. H., Sanat ve Yanılsama , Remzi Kitabevi, 1992
3. Sartre, Jean Paul, Estetik Üstüne Denemeler , Doruk Yayınları, Ocak 1998
4. Worringer, Wilhelm, Soyutlama ve Özdeşleyim , Remzi Kitabevi, 1985
5. Kandinski, Wasili, Sanatta Zihinsellik Üstüne , Yapı Kredi yayınları, Mayıs 1993
6. Hauser, Arnold, Sanatın Toplumsal tarihi , Remzi Kitabevi, 1984
7. Berger, John, Görme Biçimleri Metis yayınları, 2. Basım, Aralık 1986
8. Antmen, Ahu, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar Sel Yayıncılık, aralık 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci işleri konusunda `yüz yüze ya da karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak. Böylece üretilen çalışmalarda ki kişisel boyutun açığa çıkmasına yardımcı olmak. Yapıt örnekleri sunarak, okuma önerileri ve film/video izleme yoluyla konuların pekiştirilmesini sağlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ortaya konan plastik problemi çözmeye dair öğrencinin ısrarlı ve inançlı bir tavır ve üretim süreci ortaya koyup koymadığı
Üretilen çalışmalarda ki sanatçı kimliğini açığa çıkaran, belli bir biçim dilinin oluşmasına dair tutarlı sürecin ipuçlarını taşıyıp taşımadığı sorusu.. Çalışmaların nicelik ve nitelik açısından doyurucu olup olmadığı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunduz.yudum@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 15 3 45
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 2 30
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Yıl sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153
ÖK.235
ÖK.33
ÖK.433
ÖK.51335