DERS ADI

: Görme ve Biçimlendirme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1005 Görme ve Biçimlendirme I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZGÜR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Temel düzeyde desen ve renk bilgisinin verilmesi, form ve renk ilişkisinin oluşturulması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çizim ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme (1 2 3)
2   Renk ile derinlik ve hacim yaratma (1 2 3)
3   Renk ile atmosfer yaratma (1 2 3)
4   Farklı kompozisyon olanaklarını değerlendirebilme (4 5 )
5   Resimde kurgu yaratma (2 4 5)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yarı dönemin tamamında uygulanacak temel konseptin belirlenmesi yapılacak projelirin açıklanması. Konsept ve proje dahilinde benzer örnekelerin incelenmesi.
2 Tekil veya çoğul halde çalışılacak natürmort düzeneklerinin oluşturulması, desen taslakların oluşturulması
3 Tekil veya çoğul halde çalışılacak natürmort düzeneklerinin oluşturulması, desen taslakların oluşturulması
4 Tekil veya çoğul halde çalışılacak natürmort düzeneklerinin oluşturulması, desen taslakların oluşturulması
5 Düzenekten siyah-beyaz çalışmaya başlanması. Uygulanacak resmin boyutunun ne tür bir algı farkı yarattığına dair tartışma, bu konudaki önemli örneklerin gösterilmesi.
6 Düzenekten çalışmaya devam edilmesi, farklı renklerin derinlik algısına olan etkisinin sınanması, uygun örneklerin incelenmesi
7 Temel konseptin bağlamında iç mekanın resimlenmesine dair projenin belirlenmisi, kadrajlama ve ön taslakların ortaya çıkarılması.
8 İç mekan çalışmasına devam edilmesi, rengin derinlik yanılsamalarına dair koşulların irdelenmesi.
9 İç mekan çalışmasına devam edilmesi, rengin ışık atmosferi yaratmasına dair koşulların sınanması.
10 Temel konseptin bağlamında dış mekanın resimlenmesine dair projenin belirlenmisi, kadrajlama ve ön taslakların ortaya çıkarılması.
11 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, doğadan bir formun detaylandırımsı ve kütleselleştirilmesinin olanaklarının sınanması.
12 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, doğal form ile geometrik form algısı üzerine
13 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, projenin tamamlanması
14 Projelerin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sanat ve Yanılsama / E.H.Gombrich / Remzi Kitabevi
Yardımcı kaynaklar: Sanat Tarihinin Temel Kavramları / Heinrich Wölfflin/ Remzi Kitapevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi ile desteklenen pratik uygulamaların gösterilmesi ve öğrencinin öznel becerini ön plana çıkarttıkları benzer uygulamaları gerçekleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD DnmSonJüriDeğ.
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme çalışmanın yetkinlik düzeyine, öğrencinin çalışma ve sonuç alma iradesine ve sınıf içi başarı düzeyine göre yapılacaktır

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozgur.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin temini, makalelerin okunması vb.) 15 1 15
Proje dosyası 1 10 10
Katalog hazırlama 1 10 10
seminer hazırlama 1 10 10
Sergi Hazırlama 1 10 10
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.25555533
ÖK.355533
ÖK.4555
ÖK.53335