DERS ADI

: Fotoğraf ve Resim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 2010 Fotoğraf ve Resim SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Grafik
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Resim sanatı ile fotoğraf sanatını teknik estetik yönden karşılaştırmalı olarak ilişkilerini değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Resim sanatının fotoğraf sanatının gelişimine olan katkısını algılayabilmeli
2   Fotoğraf sanatının özelde resim sanatına genelde günümüz sanatının dönüşümüne olan etkisini kavrayabilme
3   Fotoğrafta resimsel akımları analiz edebilme
4   Resimde fotoğrafik akımları açıklayabilme
5   Modern sonrası dönemde fotoğraf resim ilişkilerini karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perspektif gerçeklik algısının değişimi
2 Fotoğrafın bulunuşu ve resimsel fotoğraf
3 Fotoğrafın bulunuşunun sonuçları ve empresyonizme yansımaları
4 Işık, hareket, renk, tema yaşamın ritminde farklılaşmalar
5 Teknolojinin avangard özelliği ve resim sanatına yansımaları
6 Resimde gerçeğin parçalanışı, fotoğrafta öze yönelik saf araştırmalar, gerçeklikten soyutlamalar
7 Sanatın muhalif karakterinin Dadaist devrimci resimselliği; fotomontaj, kolaj
8 Fotoğrafın gerçeküstü boyutu, sürreel resim ve etkileşimler
9 Hiperreel resmin fotoğrafik vizyonu
10 Ara sınav
11 Çağdaş sanatın gelişim sürecinde resim ve fotoğraf
12 Çağdaş sanatın gelişim sürecinde resim ve fotoğraf
13 Fotoğraf Ve resmin medyalaşması
14 Açılmış sergilerle ilgili değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, 2002
W.M.T. Mitchell, Iconology: Image, Text, Ideology, Paradigma, 2005
- Beatrice Lenoir Sanat Yapıtı, YKY, 2003
- John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986
- David Norman Rodowick, Reading The Figural or Philosophy After The New Media, 2001
- Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
- Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
- Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, 2000
- Dempsey, Amy. Art in the Modern Era. Thomas and Hudson Ltd.: London, 2002
- Hal Foster, Rosalind Krauss, Y.Alain Bois, Art Since 1900
- Michel Frizot, A New History Of Photography, Könemann
- Robins Kevin,İmaj,Ayrıntı Yay,İst,1999
-Touraine Alain,Modernliğin Eleştirisi,Ç:H.Tufan,Y.K.Y,İst.1994
- Bauman Zygmunt,Postmodern Etik,Ç:A.Türker,Ayrıntı Yay.,İst,1998
- R.May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Ders konularıyla ilgili literatür öğrenciye verilir
-Teorik açıklamaların görsel örneklemeleri yapılır.
-Ders konuları ile ilgili açılan açılan sergiler, etkinlikler, bienaller v.b faaliyetler tartışmaya açılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Teknik Gezi 4 1 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 43

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5