DERS ADI

: Tipografi III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 3023 Tipografi III SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Öğrencinin Modernizm'den günümüze Sanat akımlarının, tasarımlarını oluşturmada ne kadar etkili olabileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin Kitap tasarımı, Afiş ve Dergi Tasarımcılarını tanımaları üzerine odaklanılır ve bu yönde çalışmalar üretirken bu mecraları nasıl tasarlayacaklarını öğrenmeleri dersin amaçlarındandır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   tarihi bilgisini, tasarımlarında nasıl kullanabileceğini kavramış olması
2   Günümüz çağdaş tasarımcılarını takip edebilmesi
3   Tasarımlarında yaratıcı çözümler üretebilmek için çağdaş tasarımcıların tasarım anlayışlarını kavrayabilmesi
4   Tasarımlarını zamanında bitirebilmesi ve yaratıcı ve beklenmedik bir şekilde sunabilmesi
5   Tasarlanacak her farklı mecra için içeriğe ve mecraya yönelik yaratıcı çözüm üretebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje 1: Afiş Tasarımı Modernizm'den günümüze grafik tasarım örnekleri üzerinden söyleşi yapılır. Çağdaş Afiş tasarımcıları üzerinden örneklerle anlatım yapılır.
2 Eskiz çalışması.
3 Eskiz çalışması.
4 Eskiz çalışması.
5 Proje finali.
6 Proje 2: Kitap Tasarımı Çağdaş kitap tasarımcıları örnekler üzerinden anlatılır. Öğrencilerinde bulduğu kitap tasarımcıları üzerinde konuşulup tartışılır. Kitap tasarımında yeni yaklaşımlar üretmek üzere bir proje verilir.
7 Eskiz çalışması.
8 Eskiz çalışması.
9 Eskiz çalışması.
10 Proje finali.
11 Proje 3: Dergi Tasarımı Çağdaş dergi tasarımcıları örnekler üzerinden anlatılır. Öğrencilerinde bulduğu dergi tasarımcıları üzerinde konuşulup tartışılır. Dergi tasarımında yeni yaklaşımlar üretmek üzere bir proje verilir.
12 Eskiz çalışması.
13 Eskiz çalışması.
14 Proje finali.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill.
CRAIG; J. (1990). Basic typography: a design manual, New York: Watson-Guptill Publications.
SAMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers.
CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design: Form and Communication BECER,
E. (2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
JUBERT, R., LUPTON, E. and LEMOİNE, S., Typography and Graphic Design: From Antiquity to the Present, Flammarion
AMBROS, G. and HARRİS, P., Typo: The Fundamentals of Typography, AVA Publishing
Typography: The Arrangement, Style and Appearance of Type and Typefaces
SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk
SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi: Batı da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları
HILNER, M. Basic Typography 01: Virtual Typography, Academia
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Masterpieces of Illumination, Ingo F. Walther, Norbert Wolf, Taschen Books, 2001
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap, Burcu Dündar, Metis Yayınları, 2012
www.thinkingwithtype.com
www.smashingmagazine.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 BSN Başarı Notu PR * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0232 412 91 69
e-mail: betulusluozkan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Tasarım Projesi 3 10 30
Sunum hazırlama 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.145353535
ÖK.255435355533
ÖK.353435353353
ÖK.445553355
ÖK.5534343353