DERS ADI

: Deneysel Tipografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4027 Deneysel Tipografi SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Öğrencinin kendini geliştirmesi için yeni yönelimler ve yöntemlerle yaratıcı çözümler üretmesi dersin ana amacıdır. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmaların projelerinin öğrenciler tarafından yapılandırması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahip olduğu bilgi ve becerileri yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma Dersin amacı Dersten beklentiler Dersin işleyişiyle ilgili bilgi paylaşımı Araştıma konularının verilmesi
2 Deneysel Tipografi üzerine seminer
3 Deneysel Tipografinin örnekleri üzerinden anlatım ve tartışma
4 Araştırma konuları üzerinden tartışma
5 Araştırılan konular içerisinden proje oluşup oluşamayacağı kritiği
6 Araştırılan konular içerisinden proje oluşup oluşamayacağı kritiği
7 Araştırılan konular içerisinden proje oluşup oluşamayacağı kritiği
8 Seçilen projeler üzerinden tartışma ve eskiz çalışmaları
9 Seçilen projeler üzerinden tartışma ve eskiz çalışmaları
10 Seçilen projeler üzerinden tartışma ve eskiz çalışmaları
11 Seçilen projeler üzerinden tartışma ve eskiz çalışmaları
12 Orjinal taslak çalışmaları üzerinden kritik
13 Orjinal taslak çalışmaları üzerinden kritik
14 Dönem sonu proje değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wolfgang Weingart, Typography: My Way to Typography
Stefan Sagmeister, Things I Have Learned
Neville Brody/Jon Wozencroft, Fuse 1-20 / From Invention to Animatter: Twenty years of FUSE
Fabiola Reyes, TYPO: The Beautiful World of Fonts
Aaron Betsky / Adam Eeuwens, False Flat
Anna Saccani, Letter Scapes

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler
Slayt sunumları
Örnekler üzerinden tartışma
Fikir alışverişi
Konu geliştirme
Konu mecra uyumu üzeine araştırmalar
Çarpıcı fikir bulmak ve beklenmedik bir sunum hazırlamak üzerine araştırma ve tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 JD JüriDeğerlendirmesi
3 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + JD * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Projeye uygun mecra seçebilme
Eskiz ve fikirler üzerinden tartışma
Zamanlama: zamanı iyi kullanma, vaktinde iş teslimi
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Betül USLU ÖZKAN
betulusluozkan@gmail.com
0505 525 14 12

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Tasarım Projesi 4 15 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.144444444444
ÖK.2545554445555
ÖK.34444555555555555
ÖK.4555544444444