DERS ADI

: Bilgilendirme Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 3029 Bilgilendirme Tasarımı I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

İllüstrasyonun ne olduğunu, görsel iletişimin hangi alanlarında ne amaçla kullanıldığını ve illüstrasyon üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama süreci ile beraber öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığı kazanmak
2   Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerini temel düzeyde uygulamayı öğrenmek
3   Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarının önemini kavramak.
4   Sorumluluk alarak müşteriden bağımsız, kendi gündemini ve ürününü yaratan tasarımcı ve girişimci olmaya ilk adımı atmak.
5   Yaratıcı desen ve hayalden desen tekniklerinde çalışmalar yapmak.
6   Grafik öyküleme tekniklerinin temellerini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief : Hayalden desen çizmek.
2 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
3 Atölye çalışması
4 Atölye çalışması
5 1.proje teslimi; 2. proje brief: Kompozisyon ve suje.
6 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
7 Atölye çalışması
8 Atölye çalışması
9 2.proje teslimi; 3. proje brief: İmge metin ilişkisi.
10 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 3.proje teslimi; 4. proje brief: Görsel öykülemeye giriş.
14 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
The Education of An Illustrator- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581150759
Teaching Illustration- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581154665
Yardımcı kaynaklar:
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson
Nort Light Books / ISBN-13: 978-1-58180-757-8 / ISBN-10: 1-58180-757-0
Creative Drawing / Howard J. Smagula
Brawn & Benchmark / ISBN: 0-697-14954-4
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-2

Diğer ders materyalleri:
İllüstrasyon ile ilgili diğer kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çok yönlü illüstrasyon projeleri uygulamaları ve teorik seminerler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 4 56
Final sınavına hazırlık 1 9 9
Ödev hazırlama 4 8 32
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.14455545
ÖK.24554454343
ÖK.33435454
ÖK.4533535555
ÖK.5455445543
ÖK.6533453545