DERS ADI

: Açıkhava Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4030 Açıkhava Tasarımı SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖMER DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatlar Bölümü
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrenciye, açıkhava tasarımının başlı başına bir medya olabileceğini ve mecra özelliklerinin öne çıkarılabileceğini, reklamın dışında bir tasarım çıktısı olarak da kavratmak ve açıkhavaya yönelik tasarım pratikleri için zemin hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir ürün ya da kuruluş için doğru açıkhava tasarımı yaklaşımın geliştirebilmesi,
2   Belirli bir konsepti açıkhava ürünlerine yayabilmesi,
3   Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmesi,
4   Yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
5   Yaptığı tasarımı uygun araçlarla uygulama becerisini geliştirmesi,
6   Yaratıcı tasarımlar yapmak için nesnelliğini ve özgünlüğünü ortaya koyabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 3021 - Sanat Felsefesi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlk projeye giriş ve ders hakkında genel bilgi ve seminer konusu.
2 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
4 Projenin sonuçlandırılması
5 İkinci projeye giriş ve seminer konusu.
6 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
7 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
8 Projenin sonuçlandırılması
9 Üçüncü projeye giriş ve seminer konusu.
10 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
11 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
12 Projenin sonuçlandırılması
13 Projenin sonuçlandırılması
14 Projenin sonuçlandırılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernstein, D. Advertising Outdoors: Watch This Space!, Phaidon Press, 2004.
Heon, L. S. Billboard: Art on the Road, The MIT Press, 1999.
Basten, F. E. Great American Billboards: 100 Years of History by the Side of the Road, Ten Speed Press, 2007.
Krols, B. Sensational Billboards in Advertising, Tectum, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Projelerle desteklenmiş uygulamalar; stüdyo ortamında seminerler ve tasarım çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1454444554545545
ÖK.2555555555555555
ÖK.35545555555555
ÖK.454555555455
ÖK.54545555555455
ÖK.65455555555