Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Sanatlar Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
BETÜL USLU ÖZKAN |
Dersi Alan Birimler |
Grafik |
Dersin Amacı |
Grafik Tasarımın temel öğelerinden olan tipografiye giriş yapmak ve daha sonraki dönemlerde devam edecek olan tipografi dersleri için bir alt yapı oluşturmak amaçlanmaktadır. Temel Tasarım derslerinde öğrenilen temel tasarım öğelerinin (perspektif, kompozisyon, mekan, denge, ritim, oran-orantı, hareket, zıtlıklar vb.) tipografik düzenlemelere nasıl uygulanacağı üzerinde durulur. Ayrıca yazı karakterlerinin temel sınıflandırılması (Sans Serif ve Serif), Geometrik alt yapılarına göre sınıflandırılması (Humanist, Transitional, Geometric), Başlık, Alt Başlık, Açıklama Metni, Gövde metni gibi yapıların kavranması, Paragraf Sistemleri, Dul, Yetim, Cüce, Nehir ve Göl gibi tipografik terimlerin öğrenilmesi, gibi konuların yanı sıra yazı karakteri seçimi, yazı karakterinin rengi, ölçüsü, "x" yüksekliğinin tasarımdaki etkisi gibi temel konular işlenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|