DERS ADI

: Yeni Medya Estetiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3032 Yeni Medya Estetiği ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Bölümü
Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yeni medyayı tanımlamak ve tartışmakdır. Yeni medya tarihi, yeni medyanın gerçek dünyayla senkronize konumu, yeni medya siber kültür ilişkileri, sosyal medyanın anlam ve önemi gibi ilgili konuları eleştirel perspektiften örneklerle değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Medya kavramını tanımlayabilme, tarihsel perspektifinde dönüşümünü görebilme, kavramın alt bileşenlerinin tanımlayabilme
2   Yeni Medya ve iletişim kavramlarını ve içeriklerini ilişkilendirebilme
3   İletişim, Enformasyon, Yaratıcılık, Sanallık ilişkilerini kurabilme
4   Yeni Medya kavramının teknikleri, sanatının interaktif doğasının dönüşümünü kavrayabilme
5   Medya Kitle Kültürü, Popüler Kültür, sanal kültür ilişkileri ve işlevlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Medya Estetiği Kavramı Metodoloji,Terminoloji
2 Yeni Medya Kavramı Esasları(Sayısal Temsil,Otomasyon,Kodlama
3 Dijital Retorik
4 Kültürel Katmanın Sayısallaşması Ve Transformasyon Türleri
5 Yeni Medya ve Mobilite
6 İnteraktivte Reaktivite
7 İnteraktivte Reaktivite
8 Ara Sınav
9 Yeni Medya Kültürü ve İletişim Estetiği
10 Yazılımlar ve Sentetik Estetik
11 Dijitalism,Net, Dijital Vatandaşlık
12 Sosyal Medya
13 Sosyal Medya Türleri
14 Sosyal Medya Ve Algı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
Dennis Everette E., DeFleur Melvin L., 2010, Understanding Media In The Digital Age, Pearson
Thompson John B, 1995, The Media and Modernity,, Stanford University Press,
Manovich, Lev, (2001), The Language of New Media, London, MIT Press
Rafaeli Sheizaf (1988). "Interactivity: From new media to communication". Beverly Hills
Burgoon, J.K., J.A. Bonito, B. Bengtsson, C. Cederberg, M. Lundeberg and L.Allspach, 2000 (`Interactivity in Human Computer Interaction:A Study of Credibility, Understanding and Influence , Computers in Human Behaviour
Flanagin,A.J. and M.J. Metzger 2000 `Perceptions of Internet Information Credibility , Journalism and Mass Communication Quarterly
Harris, C., 1996 An Internet Education:A Guide to Doing Research on the Internet. Belmont, CA:Wadsworth.
Johnson,T.J. and B.K. Kaye 1998,`Cruising Is Believing Comparing Internet and Traditional Sources on Media Credibility Measures , Journalism and Mass Communication Quarterly
McCroskeyJ.C., T.A. Jenson (1975) `Image of Mass Media News Sources , Journal of Broadcasting
Kaplan Andreas M., Haenlein Michael (2010). "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media". Business Horizons.
Rainie, Lee & Wellman, Barry. Networked: The New Social Operating System
New media landscapes and the science information consumer.". Proc Natl Acad Sci U S A. 110 Suppl 3: 14096 101. Aug 2013. doi:10.1073/pnas.1212744110. PMC 3752175 . PMID 23940316.
Blais, J. & Ippolito, J. (2006), At the Edge of Art. London: Thames & Hudson


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersin dönem içinde verimliliğini arttırmaya yönelik dersle ilgili gerekli literatür öğrencilere verilir.
2-Görsellerle ders konuları desteklenir.
3-Dersin içeriği ile ilgili, gündemin öne çıkardığı konularda interaktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434444443
ÖK.23244323334
ÖK.33334444
ÖK.43312222
ÖK.5245455