DERS ADI

: Kavramsal Fotoğraf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3026 Kavramsal Fotoğraf ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğrafın kavramsal sanat içindeki konumunu tanımlamak, kavramsal fotoğrafın özelliklerini ve ilgili örnekleri tanımak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kavramsal Sanatı tanımlayabilmek
2   2. Kavramsal Sanat içerisinde fotoğrafın konumunu tartışabilmek
3   3. İlgili örnekleri tanımak
4   4. Kavramsal fotoğrafın özelliklerini değerlendirmek
5   5. İlgili örnekleri tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Metodolojisi
2 Kavramsal Sanatın Kısa Tarihçesi
3 Joseph Kosuth ve Sanatı
4 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
5 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
6 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
7 Fotoğraf ve Kavramsal Sanat
8 Fotoğraf ve Kavramsal Sanat
9 Analog Kavramsal Fotoğraf, tanımı ve özellikleri
10 Analog Kavramsal Fotoğraf, tanımı ve özellikleri
11 İlgili örnekler
12 Dijital Kavramsal Sanat, tanımı ve özellikleri
13 Dijital Kavramsal Sanat, tanımı ve özellikleri
14 İlgili örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(ed.) Elkins, J. (2007). Photography Theory, London: Routledge.
(ed.) Scott, W. (2008). Photography and Philosophy, U.S.A: Blackwell Publishing.
(ed.) Trachtenberg, A. (1980). Classic Essays on Photography, U.S.A: Island Books.
Barthes, R. (1992). Camera Lucida, (çev. R. Akçayaka), İstanbul: Altıkırkbeş.
Benjamin, W. (2001). Pasajlar, (çev.A.Cemal), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Blaha, H. (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography, Volumes I-III, (ed. Lynne Warren), London: Routledge.
Batchen, G. (2016). Emanations: The Art of the Cameraless Photograph, New York: Prestel Publishing.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann
Gefter, P. (2009). Photography After Frank, New York: Aperture.
Godeau, S. A. (2003). Photography at The Dock, Minneapolis: University of Minnesota Press.
Krauss, R. (1986). The Orginality of The Avant-Garde and Other Modernist Myths, U.S.A: MIT Press.
Krauss, R. (1994). The Optical Unconscious, U.S.A: MIT Press.
Newhall, B. (1982). The History of Photography: From 1839 to The Present, New York: MOMA Press.
Stieglitz, A. (1997). Camera Work, Köln: Taschen
Godfrey, T. (1998) Conceptual Art, New york: Phaidon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13333334
ÖK.24443434343
ÖK.344332443
ÖK.44343444333
ÖK.533333333