DERS ADI

: Çağdaş Türk Heykeli

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 4002 Çağdaş Türk Heykeli SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Türk Heykel Sanatı ve Sanat Pazarı kapsamında Cumhuriyet sonrasından günümüze kadar heykel sanatının değişen kültür içersinde var olma koşullarını belirleyerek hakkında bilgilenme temel kavramları anlama, çözümleme, yorumlama ve değerlendirme yetilerini kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat pazarı olgusunu izleyerek heykel sanatının cumhuriyetin ilanından günümüze kadar gelişimini anlatabilmek
2   Güzel Sanatlar eğitiminin cumhuriyet sonrası geçirdiği süreci heykel sanatını merkez alarak sanatçılarıyla tarif edebilmesi
3   Cumhuriyetin ilanından günümüze heykel sanatının genel durumunu tarif edebilmesi
4   Plastik sanatların heykel sanatı kapsamında toplumsal gelişmeler ile ilişkilerini kurabilmesi
5   . Türk heykel sanatı çevresinde gelişen tartışmaları belirleyen temel konuları kavrayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kavramsal çerçevesi ve kaynakçası Ders Anlatımı
2 Cumhuriyetin kültür politikaları içersinde güzel sanatların yeri ve heykel sanatı 1923-1950 Ders Anlatımı
3 Heykel sanatının kamusallaşması, anıt heykeltıraşlığı ve yabancı heykeltıraşlar olgusu. Sanatçıları Ders Anlatımı
4 1923-1950 yılları arasında akademide heykel eğitimi ve Rudolf Belling in etkisi Ders Anlatımı
5 Sanata devlet desteği: Devlet Resim heykel Müzesi ve Devlet resim heykel Sergileri Ders Anlatımı
6 Cumhuriyet sonrası Heykel sanatında figüratif üsluplar sanat gurupları ve sanatçılar Ders Anlatımı
7 Arasınav
8 1950 den günümüze Kültür politikaları içerisinde heykel sanatının genel durumu. Başlıca sanatçılarıyla Türkiye de Non-Figüratif heykel sanatı Ders Anlatımı
9 Non-Figüratif sanat çevresinde sanat tartışmaları Ders Anlatımı
10 Sanat Pazarı olgusu ve ilk özel galeri Maya Sanat Galerisi çevresinde tartışılan genel kavramlar 1950-1960 arasında toplumsal olaylar ve sanat Ders Anlatımı
11 Heykel ve resimde Toplumcu gerçekçilik 1960-1970 yıllarında toplumsal olaylar çevresinde kültürel tartışma konuları Ders Anlatımı
12 Ticari sanat galerileri, sanat borsasının şekillenmesi çevresinde gelişen tartışmalar ve Türk sanatında yeni eğilimler, alternatif sanat formları Ders Anlatımı
13 Güncel sanat tartışmaları, sergiler, bienaller ve sanat fuarları Ders Anlatımı
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GEZER, Hüseyin, 60 Yılın Türk Heykeli, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1984
TANSUĞ, Sezer, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986
Cumhuriyetin Renkleri ve Biçimleri, Editör: Ayla Ödekan, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999
CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, Ekav Vakfı Yayınları, İstanbul, 1995
ELİBAL, Gültekin, Atatürk ve Resim Heykel, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1973
Ülkemizde çıkmış ve çıkmakta olan sanat dergileri
Çeşitli sergi katalogları ve broşürler
MORAN, Berna, Edebiyat ve Kuramları Eleştiri, Cem Kitabevi, İstanbul, 1983
ORTAYLI, İlber, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2005
BERKES, Niyazi, Türkiye'de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006
Cumhuriyet Ansiklopedisi 1923-2000, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Önceden Açıklanan ders planı doğrultusunda öğrenciler her ders öncesi tavsiye edilen kaynaklardan konulara hazırlanarak geleceklerdir.
Ders anlatımı konuya dair görsel malzemeler eşliğinde yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler ders planında belirilen konuları açıklanan kaynakçadan yararlanarak araştıracaklardır. Ara sınav ve final sınavında sorulan sorulara verdikleri cevapların yeterlilikleri değerlendirilecek, ayrıca devamlılık ve ders sırasındaki performansları da değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavında başarılı olmak
Derse hazırlıklı gelmek ve ders sırasındaki performansları dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ara sınav ve final sınavında başarılı olunmalıdır
Derse hazırlıklı gelmek ve anlatıma katılma izlenerek değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1535555113
ÖK.25315555331
ÖK.35515555531
ÖK.45315555331
ÖK.5551555531