DERS ADI

: Desen IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 3004 Desen IV SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Sinema ve Televizyon
Tekstil
Heykel

Dersin Amacı

Çizgi ile düşünmeyi öğretmek, fikirlerini bu yolla ortaya koyabilme, anlatma, aktarma becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Desen hakkında her türlü malzeme ve teknik donanımı kullanabilmesi,
2   Gördüğünü çizgisel olarak etkili bir şekilde ifade edebilmesi,
3   Soyut kavramları veya projelerini çizimlerle tasvir edebilmesi,
4   Canlı modelden gözleme dayalı biçimlendirme yapabilmesi
5   Bellekten çizim yapabilmesi, beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 1 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Görsel sunum 20. yy a ait örnek incelemeleri
2 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 2 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Modern desen konusunda literatür tarama
3 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 3 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) 20. yy daki farklı akımlardaki sanatçılara ait desenlerden kopya çalışması ödevleri
4 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 4 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
5 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 5 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
6 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 6 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Bellekten konulu çalışma ödevleri
7 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 7 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
8 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 8 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
9 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 9 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
10 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 10 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Soyut Kavramları/özgün heykel projelerini İfadeye yönelik desen ödevler
11 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 11 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
12 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 12 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
13 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 13 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
14 Gözleme dayalı Figür Yorumlamaları/Kişiye özel çalışmalar 14 (Serbest malzeme teknik ve biçimlendirme yöntemleri ile) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Nurdan KARASU GÖKÇE, Nazım MEHMET, Desen Teknik ve Malzemeleri , Erciyes Üniversitesi Yay. Kayseri - 2007
2- Colta IVES Susan Alyson STEIN, Sjraar van HEUGTEN, Marije VELLEKOOP, Vincent Van Gogh -The
Drawing , The Metropolitan Museum of Art, New YORK-2005
3- Jodi HAUPTMAN, Drawing From the Modern 1880-1945 , The Museum of Modern Art,
NewYORK-2004
4- Gary GARRELS, Drawing From the Modern 1945-1975 , The Museum of Modern Art, New YORK-
2005
5- Jordan KANTOR, Drawing From the Modern 1975-2005 , The Museum of Modern Art, New
YORK-2005
6- Laura HOPTMAN, Drawings Now: Eight Proposition , The Museum of Modern Art,4. baskı , New
YORK-2005
7- Nicholas PENNY ,Robert Flynn JOHNSON, Lucian Freud Works On Paper , Thames and Hudson-New York 1988
8- Mervyn LEVY, Drawing and Sculpture , Adams and Dart, Somerset- 1970

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarla analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5- Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Öğrencilerden kendi belirledikleri malzeme ve tekniklerle canlı modelden yaptıkları etüt çalışmalarını dersteki tüm öğrencilerin görebileceği şekilde sunması; deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir. Tartışma ortamı içinde karşılıklı değerlendirmelerle öğrencinin ufkunu açacak saptamalar yapılması esastır.

Değerlendirme Kriteri

1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı ,
3- Çalışmaların niceliği ve
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin
Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyması,
Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması gereklidir.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri :13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Desen Defteri Eskiz 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev-Sunum hazırlama 1 14 14
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.113113
ÖK.211
ÖK.3333135
ÖK.4333
ÖK.5112