Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Sanatları Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ YASEMİN SEVİM SALMAN |
Dersi Alan Birimler |
Drama Yazarlığı ve Dramaturji |
Dersin Amacı |
Son sınıf son sömestir dersi olan bu derste öğrenciye günümüzde yazılan oyunlar özellikle modernden postmoderne geçiş metinleri, metinlerarası ilişkileri taşıyan metinler, postmodern metinler, ın yer face oyunları, absürd-ironik özellik taşıyan ve parodi içeren metinler ele alınarak tartışılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
SSB 4004 - Oyun İncelemesi-Postmodern |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Postmodernite üzerine yazılmış kaynaklar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenme ve öğretme stratejisi çağımız postmodern tiyatro özelliklerini aktardıktan sonra çağın iflah olmaz romantizmini içeren postmoderniteye ilişkin metinlere ulaşma, postmodern metnin oluşumunu sağlayan tüm alt başlıklar hakkında bilgilendirme, bunları araştırma ve incelemeye yönlendirme ve çağdaş postmodern içinde yeralan eğilimlerin ışığında metin inceleme yöntemlerine yönlendirme, yapısalcı ve göstergebilimsel çözüm teknikleri hakkında ilgi uyandırma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
%40 vize sınavı %60 final sınavı dışında öğrencinin devamı derse katılımı, sunumu, malzemeye ulaşma çabası, anlatım ifade gücü, eleştiri yorum ve yaratıcılık konusundaki becerisi, özellikle de sunumdaki yöntembilimsel yaklaşımı dersin içeriğini oluşturur. |
Değerlendirme Kriteri |
Öncelikle kitap, makale, dergilerde yeralan incelemelere ne kadar ulaşabilmiş, görsel malzemeye ulaşabilmiş mi, sunumu yaparken ya da araştırma raporunu kaleme alırken nasıl bir yöntem izlemiş, postmodern metnin gereksinmelerini, göstergebilimsel ve yapısalcı yöntemi kullanmadaki becerisi değerlendirme kriteridir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlk kural ele alınacak metnin okunmuş olmasıdır. Oyun okunduktan sonra sunumu yapacak olan ya da olanların yanısıra sınıftaki diğer öğrencilerde metni okumanın ötesinde, metne ve yazara ilişkin verilere ulaşma çabasında olmak zorundadır. Sunum yapana eklenecek malzeme, kaynak katkısı koyabilmek önemlidir. Devam, katılım, sunumdaki konuya hakimiyet temel kurallardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yasemin.sevim@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|