DERS ADI

: Tiyatro Tarihi ve Kuramları-Rönesans II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 2002 Tiyatro Tarihi ve Kuramları-Rönesans II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Oyunculuk
Sahne Tasarımı
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı


Tiyatro sanatının Renaissance Dönemi İspanyol ve İngiliz Evreleri üzerine temel bilgilerin aktarılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Renaissance döneminin sanatına belirleyen koşulları tanıması
2   Renaissance döneminde değişen insan ve sanat anlayışını kavraması
3   . İstanbul un fethinden sonra İtalya kentlerine akan beyin göçanan sahneye yansıyan yanını kavraması
4   İtalyan kent devletlerinde Commedia Erudita nın gelişimini öğrenmesi
5   Pastoral, Traji komedya, opera vb. yeni türleri tanıması
6   Renaissance da gelişen sahne tekniği ve mimarisinin temel özelliklerini öğrenmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 3021 - Sanat Felsefesi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İspanya da Renaissance Dönemi seyircisini hazırlayan Koşullar
2 İspanyol Tiyatrosunun Altın çağı ve İlk yazarlar
3 Lope de Rueda, Bartalome Torrez Naharro, Gil Vicente
4 Lope de Vega, Calderon
5 Cervantes, Cabana
6 Renaissance İspanyasında Sahne Tekniği ve Oyun Yerleri
7 Ara Sınav
8 İngiltere de Ortaçağ dan Renaissance a geçiş evresi, Tragedya
9 İngiltere de Ortaçağ dan Renaissance a geçiş evresi, Traji-Komedya ve Komedya
10 Üniversiteli Yazarlar ve Marlowe
11 Shakespeare yaşamı ve Sanatı
12 Shakespeare Tragedyaları
13 Shakespeare Komedyaları
14 Shakespeare sonrası İngiliz Renaissance Tiyatrosu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr.Özdemir NUTKU DÜNYA TİYATROSU TARİHİ C:1-2, Remzi Kitabevi, İst., 1985
Prof.Dr.Sevda ŞENER DÜNDEN BUGÜNE TİYATRO DÜŞÜNCESİ,
Adam Yay., İst., 1982
BROCKET Oscar G. TİYATRO TARİHİ, Dost Kitabevi Yay., Ank., 2000.
Özdemir Nutku, Shakespeare Üzerine Bir İnceleme-Gecenin Maskesi, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 1995.
Mina Urgan, Shakespeare ve Hamlet, Altın Kitaplar, İstanbul,1984.

Ayşegül Yüksel, William Shakespeare Yüzyılların Sahne Büyücüsü, Habitus Kitap, İstanbul, 2017.
Shakespeare Kitabı, Alfa Yayınları, İstanbul, 2014.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kuramsal bilgilerin anlatılması, dinleme, not alma ve kaynakçada belirlenen yapıtların incelenmesiyle amacına ulaşmaktadır.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Biri yıl içinde Ara sınavı niteliğinde dar kapsamlı diğeri final sınavı niteliğinde geniş kapsamlı iki yazılı sınav yapılmaktadır. Sınavına girebilmek için kuramsal dersler için yönetmelikte öngörülen & 70 devam limitini doldurması gerekir. Sağlık nedeniyle ara sınava katılamayanlar ve mazeretleri Fakülte Yönetim kurulunca uygun görülenler için telafi ara sınavı yapılır.


Değerlendirme Kriteri

Tiyatro tarihi ve kuramları arasındaki ilişkiyi dönemin toplumsal ve düşünsel koşulları içinde değerlendirebilen. Bilgiler arasında neden sonuç bağlarını kurarak yorum yapabilen bir düşünce düzeyine erişme doğrultusundaki genel performansın ölçülmesi bu ders yazılılarının temel değerlendirme kriteridir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam esastır.İşlenecek konu üzerine araştırma yaparak derse gelmek azami verimi sağlar. Öğrenci ders sonunda edindiği bilgiler aüzerine sorular sorarak nedenleri ve sonuçları üzerine fikir yürüttüğünde beklenen amaçlar yerine gelmiş sayılır.




Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selda.kulluk@deu.edu.tr tlf: (0 232) 412 92 48

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftalık ders programına göre dersten sonraki saat toplantı saatidir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555523
ÖK.2555523
ÖK.3555523
ÖK.4555523
ÖK.5555523
ÖK.6555523