DERS ADI

: Sağlık Kuruluşlarında Amaçlar Üzerinde Belirsizliklerin Etkisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SKA 5054 Sağlık Kuruluşlarında Amaçlar Üzerinde Belirsizliklerin Etkisi ZORUNLU 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. VAHİDE BAYRAKAL

Dersi Alan Birimler

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlık alanındaki uygulamalarda kanıtın, kanıt üretmenin, hizmet verilen insanı ve toplumu tanımanın, ölçmenin ve analiz etmenin önemini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi: Sağlık kuruluşlarında belirsizlik tanımını ve etik önemini öğrenmek
2   Kavrama: Belirsizlik tanımını kavramak
3   Uygulama: Belirsizlikleri değerlendirme yöntemleri ve ilgili bilgileri kullanarak farklı problemleri çözmeleri beklenir,
4   Analiz: Belirsizlikleri ile ilgili elde edilen kanıtların nedenlerini ifade etmeleri; sonuçlarını ve genellemelerini görmeleri; bunları destekleyen ve ret eden gerekçeleri görmeleri beklenir,
5   Sentez: Belirsizlikler ile ilgili kanıtları değerlendirme ve etik kavramlarının sentezinde öğrencinin gerekli bilgiyi tam olarak bilmesi beklenir ve tesadüfen tahminler yapılmasına izin verilmez, öğrencinin de tam olarak sahip olduğu bilgilerle yaratıcı cevaplar vermesi beklenir,
6   Değerlendirme: Kanıta dayalı verilerin değerlendirilmesinde öğrencinin kendi bilgi ve düşüncelerini kullanarak, cevap işlem yöntem sonuç hakkında karar vermesi ve verdiği bu kararları savunabilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Kuruluşunda Belirsizliklerin Tanımı
2 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlik Yönetimi
3 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizliklerin Yönetimi politikası
4 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizliklere karşı Tutum
5 Ödev sunumu
6 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlik Yönetim Planı
7 Ara Sınav
8 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlik Yönetim Süreci
9 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlikleri Tanımlama ve Değerlendirme
10 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlik Profili ve Analizi
11 Sağlık Kuruluşlarında Belirsizlik Yönetiminin Gerçeklenmesi Sağlık Kuruluşlarında Dış İletişim ve Raporlama Mekanizmaları
12 Sağlık Kuruluşlarında İç İletişim ve Raporlama Mekanizmaları
13 Sağlık Kuruluşlarında Dış İletişim ve Raporlama Mekanizmaları
14 Sağlık Kuruluşlarında Çerçevenin İzlenmesi ve Gözden Geçirilmesi
15 Ödev Sunumu
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ders Notları.
www.iso.org
Yardımcı kaynaklar:
www.who.org
www.turkak.org.tr
www.tse.org.tr
1. TS ISO 31000
2. IEC/ISO 31010: 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru- cevap, örneklem analizi, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. İki not arasındaki sınırda olan notlar için grup çalışmasına katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
2. Örneklem analizi bir grup çalışması şeklinde yapılacaktır. Grup içi görev dağılımı ve her grup üyesinin katılımını eşit ölçüde sağlamak grubun sorumluluğundadır. Örneklem analizinin notlandırılması; öğretim üyesi ve tüm öğrenciler tarafından dönem sonunda açıklanmak üzere yapılacaktır..
3. Örneklem analizi, alan araştırmaları ve sunumları, konunun net bir şekilde ifade edilmiş olması, ilgili standarda dayanarak yapılan tartışmanın ve tespitlerin özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği ve sunum işleyişi- zamanlaması gibi sunum mekanikleri ve görsellerin uyumu üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. İki not arasındaki sınırda olan notlar için grup çalışmasına katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
2. Örneklem analizi bir grup çalışması şeklinde yapılacaktır. Grup içi görev dağılımı ve her grup üyesinin katılımını eşit ölçüde sağlamak grubun sorumluluğundadır. Örneklem analizinin notlandırılması; öğretim üyesi ve tüm öğrenciler tarafından dönem sonunda açıklanmak üzere yapılacaktır..
3. Örneklem analizi, alan araştırmaları ve sunumları, konunun net bir şekilde ifade edilmiş olması, ilgili standarda dayanarak yapılan tartışmanın ve tespitlerin özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği ve sunum işleyişi- zamanlaması gibi sunum mekanikleri ve görsellerin uyumu üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

huseyin.baskin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mesai saATLERİ İÇİNDE

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15432543455
ÖK.25432543455
ÖK.35433543455
ÖK.45443543455
ÖK.55543534355
ÖK.65543534355