Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce İktisat Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ERDOST TORUN |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce İktisat Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders panel ve boylamsal veri setleriyle ilgili uygulamalı bir ekonometri dersidir. Bu ders kapsamına dahil olan konular bireysel (firma, kişi, vs.) ve/veya zaman etkilerini içeren modeller bağlamında tanımlama, tahminleme ve anlamlandırmayı içermektedir. Standart doğrusal regresyon modelleri oluşturmakla derse başlanıcak, daha sonra 'sabit' ve 'rastgele' etkileri içeren panel veri olarak uygulanacaktır. Basit modeller son dönemlerde geliştirilen GMM ve araç değişken yöntemleri bağlamında dinamik modellere genişletilecektir. Literatürdeki statik ve dinamik panel veri regresyon modellerini içinde bulunduran sayısal uygulamalar dikkate alınacaktır. Bilgisayar kullanımı dersin içerisinde yeralacaktır. Daha önceden edilnilmiş herhangi bir bilgiye ihtiyaç yoktur. Öğrencilerden derste öğrendikleri ve edindikleri bilgi ve beceri ışığında bir dönem projesi hazırlamaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Badi H. Baltagi Econometrics Analysis of Panel Data, 2. Baskı, Wiley |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci gerekli istatistiksel ve zaman serisi ekonometrik araçlarını kullanarak bağımsız araştırma yapabilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|