DERS ADI

: Fizyoterapide Özel İlgi Alanları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6116 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİDEM KARADİBAK

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Göğüs hastalıklarında fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını, öğrenmek, program planlamak ve uygulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pulmoner rehabilitasyonu, organizasyonunu bilir.
2   Obstruktif akciğer hastalıklarını, patofizyolojilerini bilir.
3   Restriktif akciğer hastalıklarını, patofizyolojilerini bilir.
4   Obstrüktif ve restriktif akciğer hastalıklarının değerlendirmesini yapabilir, kayıt tutabilir.
5   Pediatrik akciğer hastalıklarını, değerlendirmesini ve fizyoterapisini bilir ve uygular.
6   Obstrüktif ve restriktif akciğer hastalıklarında fizyoterapi uygulamalrını bilir ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 DERS TANITIMI-GİRİŞ
2 Obstruktif Akciğer Hastalıklarında Patofizyoloji
3 Obstruktif Akciğer Hastalıklarında Patofizyoloji
4 Restriktif Akciğer Hastalıklarında Patofizyoloji
5 Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyonda Değerlendirme
6 Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyonda Değerlendirme
7 Kanıta dayalı Pulmoner Rehabilitasyon
8 Obstruktif Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyon
9 Obstruktif Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyon
10 Obstrüktif Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyon
11 Restriktif Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyon
12 Restriktif Akciğer Hastalıklarında Pulmoner Rehabilitasyon
13 Akciğer Kanseri ve Pulmoner Rehabilitasyon
14 Akciğer Hastalıklarında Palyatif Bakım Ve Fizyoterapi
15 Akciğer Hastalıkları Ve Fiziksel Aktivite Artırma Stratejileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Cardiopulmonary physiotherapy. Jones M, Maffatt F, BIOS Sci. Pub. Lt., Oxford, 2002.
2- Physıotherapy For Respıratory And Cardıac Problems. Weber Ba, Pryor Ja. 1993.
3- Clınıcal Orthopaedıcs Rehabılıtatıon. Brotzman SB, 1999.
4. Physiotherapy in respiratory care. Hough A. Chapman and Hall, Glos, 1996.
5- Krusen s Handbook Of Physıcal Medıcıne And Rehabılıtatıon Kattlee Fj, Smıllwell Gk, Lehmann Jf. 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 4 4 16
Sunum Hazırlama 5 5 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154455
ÖK.25445
ÖK.3545
ÖK.45545
ÖK.555545
ÖK.65545