DERS ADI

: Fizyoterapide Klinik Uygulama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6112 Fizyoterapide Klinik Uygulama SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Farklı yaş gruplarında egzersiz uygulamaları, pre ve post natal egzersiz eğitimleri,
protez-ortez rehabilitasyonu ile ilgili fizyoterapi uygulamalarının multidisipliner
yaklaşımlarla irdelenmesi, kanıta dayalı uygulamaların tartışılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Egzersizin sistemik etkilerini bilir.
2   Farklı yaş gruplarında egzersiz reçetesi oluşturmayı bilir.
3   Farklı patolojilerde egzersiz programı oluşturmayı ve uygulamayı bilir.
4   Farklı patolojilerde egzersiz ve fizyoterapi progranlarını uygular.
5   Hastaya özel fizyoterapi ve egzersiz programı oluşturabilir.
6   Hasta ve ailesine fizyoterapi programı ve egzersiz hakkında bilgi verebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı - giriş
2 Egzersiz etkinliği ve egzersiz programı oluşturma prensipleri
3 Çocuklarda egzersiz uygulamaları
4 Erişkinlerde egzersiz uygulamaları
5 Yaşlılarda egzersiz uygulamaları
6 Olgu senaryosu üzerinde uygulamalar ve konuyla ilgili literatür tartışması
7 Diyabetes Mellitusta fizyoterapi ve rehabilitasyon
8 Obesitede fizyoterapi ve rehabilitasyon
9 Menopozda fizyoterapi ve rehabiltasyon
10 Olgu senaryosu üzerinde uygulamalar ve konuyla ilgili literatür tartışması
11 KOAH hastalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
12 Kalp yetmezliğinde fizyoterapi ve rehabilitasyon
13 Olgu senaryosu üzerinde uygulamalar ve konuyla ilgili literatür tartışması
14 Prenatal ve postnatal egzersiz uygulamaları
15 Literatür tarama ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill,
NewYork,1999.
2.Frownfelter D, Dean E. Principles and Practice Cardiopulmonary Physical Therapy.
Mosby, St.Louis,1996.
3. Hillegas EA. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. WB Saunders Company.
Philadelphia, 1994.
4. Webber BA, Pryor JA. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac Problems. Churchill
Livingstone, Edinburgh, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Bilgi Girilmemiş

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders Anlatımı 15 2 30
Ödev Hazırlama 5 3 15
Sunum Hazırlama 5 1 5
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553532
ÖK.25553532
ÖK.35553532
ÖK.45553532
ÖK.55553532
ÖK.65553532