DERS ADI

: Duygudurum Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6063 Duygudurum Bozuklukları SEÇMELİ 2 4 0 12

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Bipolar bozukluk başta olmak üzere duygudurum bozukluklarının tanımı, tanı ölçütleri, klinik özellikleri, gidiş ve sonlanışı, psiko-sosyal stres etkenleri ve tedavi biçimleri hakkında uygulamalı olarak ileri düzeyde ve güncel bilgileri edinmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duygudurum bozukluklarının klinik özelliklerinin ve tanı ölçütleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
2   Duygudurum bozukluklarında etiyolojik faktörlerin, gidiş ve sonlanışı hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
3   Duygudurum bozukluklarında uygulanan çeşitli tedavi yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
4   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duygudurum bozukluklarında tanı ölçütleri-1 Duygudurum bozukluklarında tanı ölçütleri-2 Duygudurum bozukluklarında klinik değerlendirme-1 Duygudurum bozukluklarında klinik değerlendirme-2 Duygudurum bozukluklarında tanı ve klinik değerlendirme konularında son tartışmalar ve son bulgular Sunumlar
2 Duygudurum bozukluklarında etiyolojik faktörler ve bu konudaki son tartışmalar ve son bulgular. Depresyon şiddeti değerlendirmesi Mani şiddet değerlendirilmesi
3 Duygudurum bozukluklarında gidiş ve sonlanış-1 Duygudurum bozukluklarında gidiş ve sonlanış-2 Duygudurum bozukluklarında farmakolojik tedaviler ve yeni tedavi yaklaşımları. ARA SINAV
4 Duygudurum bozukluklarında psikososyal stresörlerin yeri Duygudurum bozukluklarının tedavisinde psikoterapiler-1 Duygudurum bozukluklarının tedavisinde psikoterapiler-2 Duygudurum bozukluklarında tedavi konusunda son tartışmalar ve son bulgular. GENEL DEĞERLENDİRME FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders Fourth Editition (DSM-IV) American Psychiatric Association Washington, D.C. 1994.
İki Uçlu Bozukluk WPA Serisi. M. Maj, H.S. Akiskal, J.J. Lopez-Ibor, N. Sartorius (Editörler). John Wiley & Sons, Ltd 2002; E.T. Oral (Türkçe çeviri editörü) CSA Medikal Yayın Ajansı, İstanbul (Türkçe basım).
Cognitive-Behavioral Therapy for Bipolar Disorder. M. Ramirez&A.J. Rush. The Guilford Pres, New York 1996.
Bipolar Disorders. Clinical and Therapeutic Progress. E. Vieta (ed). Editorial Medica Panamericana, Madrid-Espana 2001.
The Bipolar Survival Guide. D. J. Miklowitz. The Guilford Pres New York 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 FN Final
2 BNS Başarı FN
3 BUT Bütünleme Notu
4 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu BUT


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4152

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 30 1 30
Uygulama 60 1 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 26 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4545
ÖK.5555