DERS ADI

: Kognisyon, İletişim ve Duygu Durum Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6026 Kognisyon, İletişim ve Duygu Durum Bozuklukları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUNÇ ALKIN

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Kognisyon ve iletişim bozukluklarının etiyopatogenezini kavramaya yönelik genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin ileri düzeyde incelenmesi, bu bağlamda davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin gözden geçirilmesi, ilgili tabloların özellikle duygulanım bozuklukları özelinde incelenmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kognisyon ve iletişim bozukluklarının etiyopatogenezi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
2   Kognisyon ve iletişim bozukluklarının genetik ve nörokimyasal bileşenleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
3   Duygulanım bozukluklarında kognisyon ve iletişim bozuklukları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma.
4   Güncel literatürü tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Klinikten hücreye kognisyon ve iletişim bozukluklarına genel ve güncel bir bakış, moleküler ve hücresel nörobiyolojisi, genetik bileşenleri, ilişkili nöral döngüler, kullanılan beyin görüntüleme yöntemleri ve elde edilen güncel beyin görüntüleme bulguları ÖDEV SUNUMLARI ARA SINAV
2 Emosyon ve biyolojik bileşenleri Duygulanım bozukluklarının nörokimyası ve psikonöroendokrinolojisi Duygulanım bozukluklarında kognisyon Duygulanım bozukluklarında iletişim Duygulanım bozukluklarında kognisyon ve iletişim bozuklukları ile ilgili güncel literatür ve son bulgular ÖDEV SUNUMLARI GENEL DEĞERLENDİRME FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nöropsikiyatri ve Davranış Nörolojisi. JL Cummings, M. Trimble. Çizgi Tıp yaynevi, Ankara 2003.
Yardımcı kaynaklar:
Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri. M-Marsel Mesulam. Yelkovan yayıncılık 2004.
Biological Psychiatry, Bipolar Disorders, Journal Affective Disorders, American Journal of Psychiatry, Archives of General Psychiatry, Brain, Neurology, Archives of Neurology, Brain Research, gibi güncel dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 4124154

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.245455
ÖK.355444355
ÖK.44455
ÖK.5555