DERS ADI

: Sosyal Bilişsel ve Afektif Sinirbilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6083 Sosyal Bilişsel ve Afektif Sinirbilim SEÇMELİ 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında sosyal bilisel ve afektif bilgi işleme süreçlerinin nörobiyolojik, gelişimsel, kavramsal ve nöroanatomik kökenleri, ve bu süreçleri değerlendirilmekte kullanılan deneysel, psikometrik ve klinik yöntemler aktarılacaktır. Ayrıca, nöropsikiyatrik hastalıklarda sosyal bilişsel ve afektif bilgi işlemede görülen anormallikler gözden geçilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal biliş (örneğin Zihin kuramı, emosyon tanıma ve ifade, empati) ve afektif (örneğin motivasyon, ödül, afektif karar verme) bilgi işlemenin kavramsal, gelişimsel ve psikometrik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
2   Sosyal bilişsel ve afektif bilgi işlemenin kimyasal, hücresel, yapısal ve işlevsel nöronatomisini gözden geçirme
3   Sosyal bilişsel ve afektif sinirbilimde kullanılan beyin görüntüleme, elektrofizyolojik, nöropsikolojik ve diğer biyolojik metodlar hakkında bilgi sahibi olma
4   Şizofreni, otizm, demans ve nörodejeneratif hastalıklar, depresyon, bipolar bozukluk, mental retardasyon ve madde kullanım bozuklukları gibi çeşitli nöropsikiyatrik hastalıklarda sosyal bilişsel yetilerde ve afektif bilgi işleme süreçlerinde görülen bozuklukları öğrenme
5   Sosyal bilişsel ve afektif bilgi işlemedeki sorunların tedavisi ve rehabilitasyonun sinirbilimsel kökeni hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Hafta Temel bilgiler Sosyal bilişsel ve afektif bilgi işlemeyle ilgili kavramsal altyapı Sosyal biliş, afektif bilgi işleme ve genel bilişsel işlevler arasındaki ilişki Gelişim ve ve sosyal bilişsel ve afektif bilgi işleme Yaşlanma ve sosyal bilişsel ve afektif bilgi işleme Grup Çalışması (Makale tartışma)
2 2.Hafta Sosyal bilişsel ve afektif sinirbilimde kullanılan beyin görüntüleme ve elektrofizyolojik yöntemler Empati, mentalizasyon, ayna nöron ağları, motivasyon, ödül ve ahlaki değerlerin nöroanatomisi ve fizyolojisi Genetik ve Sosyal bilişsel ve afektif sinirbilim Sosyal bilişsel ve afektif süreçlerin nörokimyasal kökeni Grup çalışması
3 3.Hafta Sosyal biliş, motivasyon, ödül, ahlaki değerler ve ilişkili diğer kavramların deneysel ölçümü Sosyal biliş, karar verme ve sıcak bilişsel yetilerin nöropsikolojik değerlendirmesi Klinik değerlendirme Grup Çalışması
4 4.Hafta Gelişimsel bozukluklarda sosyal biliş Şizofreni ve duygudurum bozukluklarında sosyal biliş Nörodejeneratif hastalıklarda sosyal biliş Diğer nörolojik ve psikiyatrik rahatsızlıklarda sosyal biliş
5 5.Hafta Ödül ve motivasyon süreçlerindeki bozukluklrın psikiyattik ve nörolojik hastalıklardaki klinik yansımaları (örneğin apati, anhedoni, dürtü denetimi, risk-alma, negatif bulgular) Psikiyatrik bozukluklarda motivasyon ve ödül Nörolojik hastalıklarda motivasyon ve ödül Kişilik bozukluklarında motivasyon, ödül ve ahlaki değerler Grup çalışması
6 6.Hafta Sosyal bilişsel ve afektif bilgi işleme süreçlerindeki bozuklukların günlük yaşam işlevlerinde ( örneğin iş ve sosyal alanda) görülen sorunlarla ilişkisi Yaratıcılık ve sosyal bilişsel ve afektif sinirbilim Sosyal bilişsel ve afektif bilgi işlemedeki bozukluklara yönelik psikofarmakolojik müdahale yöntemleri Psikolojik müdahaleler ve sosyal bilişsel rehabiltasyon Grup çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ocial Neuroscience: Toward Understanding the Underpinnings of the Social Mind. Eds:Alexander Todorov, Susan T Fiske, Deborah A prentice. Oxford Press 2014.

Yardımcı kaynaklar:
.Social cognitive and affective neuroscience (Journal)
2. Oxford series in social cognitive and social neuroscience
3- The Cognitive Neurosciences. 5th edition. Eds: Michael S Gazzaniga; George R Mangun. MIT Press 2014.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama, öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi makale tartışma ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. İbrahim Emre BORA
412 3588

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 45 1 45
Ödev Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.2544
ÖK.35
ÖK.444
ÖK.55