DERS ADI

: İleri Sinirbilimler II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6073 İleri Sinirbilimler II SEÇMELİ 4 0 0 16

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞERMİN GENÇ

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında sinir sisteminin sistem düzeyinde çalışma ilkelerinin işlenmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duyu reseptörleri, yolları, organizasyonu, duysal alanlar duysal işlemede yer alan yapılar, özel duyular hakkında bilgi sahibi olma
2   Hareketin anatomisi ve fizyolojisi, harekette rol oynayan yapılar ve motor hareket bozuklukları ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma
3   Uyku, sirkadiyen ritm hakkında bilgi sahibi olma
4   Ödül sistemi, bağımlılık, yüksek kortikal işlevler, öğrenme-bellek, duygulanım ve duygu dışavurum ,lisan ve konuşma hakkında bilgi sahibi olma
5   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
6   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duyu reseptörleri ve reseptör potansiyelleri Duyu yolları ve organizasyonu Talamus ve duysal işlemedeki rolü Kortikal duysal alanlar Ağrı ve modülasyonu Özel duyular Makale tartışması
2 Refleks ve kas reseptörleri Postural kontrol İstemli hareket Motor kortikal alanlar Serebellum Bazal gangliyonlar Motor yollar Makale tartışması
3 Medulla spinalis Sinir-kas kavşağında ileti Motor hareket bozuklukları ve değerlendirilmesi Otonom sinir sistemi ve homeostaz Uyku Sirkadiyen ritm Makale tartışması
4 Ödül sistemleri ve bağımlılık Yüksek kortikal işlevler Lisan ve konuşma Öğrenme-bellek Duygulanım ve duygu dışavurum Makale tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Principles of Neural Science, Eric R. Kandel, (Ed.) (McGraw-Hill Medical, 2008)
Yardımcı kaynaklar: Neuroglia Helmut Kettenmann and Bruce R. Ransom (Eds.) (Oxford University Press, 2004)
Basic Neurochemistry, Seventh Edition: Molecular, Cellular and Medical Aspects, George J. Siegel, R. Wayne Albers, Scott Brady, Donald L. Price (Eds.) (Academic Pres, 2005)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tel:23595

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 60 1 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 52 4 208
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 8 6 48
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 400

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.655