DERS ADI

: Çocuk Hemşireliği Uygulaması I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6037 Çocuk Hemşireliği Uygulaması I SEÇMELİ 0 8 0 12

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, hasta çocuk ve ailesine yaklaşım ilkelerini, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği nde klinik alanda temel hemşirelik bilgilerini ve becerilerini uygulama becerisi kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hasta çocuk ve ailesinin bakımını bütüncül yaklaşım anlayışıyla planlayabilme
2   Hasta çocuk ve ailesine yaklaşım ilkelerini hakkında sahip olduğu bilgiyi klinik alanda kullanabilme
3   Hasta çocuk ve ailesinin bakımında sahip olduğu klinik temel hemşirelik bilgi ve becerisini uygulama
4   Çocuk ve ailesi için planladığı bakımın sonuçlarını değerlendirebilme
5   Çocuk ve ailesine gereksinimleri doğrultusunda eğitimleri planlama
6   Çocuk ve ailesine gereksinimleri doğrultusunda eğitimleri verebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
2 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
3 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
4 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
5 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
6 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
7 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
8 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
9 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
10 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
11 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
12 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
13 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
14 Çocuk Hemşireliği Uygulaması
15 Ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Neyzi O, Uzel N (1984). Pediatride Uygulamalar, Acil Durumlar, İstanbul.
2. Ekşi A, (1999). Ben Hasta Değilim, Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3. Behrman R, Kliegmen R (1996). Çev. Ed: Tuzcu, M. Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
4. Neyzi O, Ertuğrul T (2002). Pediatri, Cilt:1, 2.Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
5. Çavuşoğlu H (2002). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt: 1 ve 2, Genişletilmiş 7.Baskı, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
6. Okumuş N, Selçukbiricik S (2000). Pediatri , 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
7. Cantez T (2003). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
8. Cura A (1999). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, E.Ç.V Yayınları, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 8 120
Sunum Hazırlama 2 15 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 8 120
Ödev hazırlama 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 310

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355555
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.6555