DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 6400 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
2   2. Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3   3. Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Rapor Hazırlama
7 Rapor Hazırlama
8 Rapor Hazırlama
9 Rapor Hazırlama
10 Rapor Hazırlama
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı, (Editörler: M. Bertan, Ç. Güler), Güneş Yayıncılık, Ankara, (1995).
2. Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14 (1998).
3. Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. (2006).
4. Sebastian J. G., Stanhope M. Community Health Nursing Practice. Mosby Comp.(1999).
5. Stanhope M, Lancaster J Community Health Nursing. Mosby company.(1996)
6. Ege Üniversitesi HYO Halk Sağlığı Hemşireliği Ders notları, İzmir (2003)
7. Akdağ R Türkiye de Sağlıkta Dönüşüm ve Temel Sağlık Hizmetleri. SB Yayınları No:770 (2008)
8. WHO. The Role of the Occupational Health Nurse in Workplace Health Management.WHO, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştıkları konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları rapor/makale olarak yazma ve sunma becerileri, dönem sonunda hazırladıkları rapor/derleme ve raporun/makale sunumu ile başarılı/başarısız olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Şeyda ÖZBIÇAKCI
e-mail: ozbicak@deu.edu.tr
tel: 0-232-412-47-69

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555
ÖK.25555555
ÖK.35555555