DERS ADI

: Ürojinekoloji Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6042 Ürojinekoloji Hemşireliği ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DİLEK BİLGİÇ

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin kadında kontinansın geliştirilmesinde, alt üriner sistem sorunlarının önlenmesinde ve multidisipliner ekip anlayışıyla alt üriner sistem sorunları olan kadının tanı, tedavi ve izlem/kontrol aşamalarındaki rol ve sorumluluklarına ilişkin bilgi beceri kazanmasını, bu konuda sağlıklı/hasta birey ve ailesine yönelik eğitim programları oluşturma ve uygulama becerisi kazanmasını ve tüm bu bilgi ve beceri kazanımları sırasında üst düzey zihinsel süreçlerini (yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme, karar verme) kullanarak alana özgü kapsamlı hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin bilgiyi ve beceriyi güncel literatür ve kanıta dayalı son bilgiler doğrultusunda öğrenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadında alt üriner sistem yapısını ve işleyişini öğrenme
2   Ürojinekoloji hemşireliğinin tarihsel gelişimini öğrenme
3   Ürojinekoloji ile ilgili güncel standardize terminolojiyi bilme ve kullanma
4   Ürojinekolojik sorunları dünya ve ülke düzeyinde ele alma ve tartışma
5   Ürojinekolojik sorunların kadın ve ailesine etkilerini hemşirelik yaklaşımlarıyla birlikte ele alarak tartışabilme
6   Urojinekolojik sorunların önlenmesinde ve sorun yaşayan kadınların tanı, tedavi ve izlem aşamalarında hemşirelik yaklaşımlarını geliştirmeye yönelik yenilikçi bakım stratejileri oluşturabilmek için güncel literatürü bilimsel araştırma yöntemleri doğrultusunda inceleyebilme ve uygulamaya aktarabilme
7   Ürojinekoloji alanında sağlıklı/hasta birey ve sağlık profesyonellerine yeni bilgiler kazandıracak özgün araştırmalar planlayabilme ve yürütebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alt üriner sistemin yapısı ve işleyişi
2 Ürojinekoloji ile ilgili standardize terminoloji
3 Kontinans hemşireliğinin tarihsel gelişimi,
4 Ürojinekoloji hemşireliğinde klinik rehberler ve uygulama standartları,
5 Kadınlarda alt üriner sistem şikayetlerinin ülkemizdeki ve dünyadaki sıklığı ve risk faktörleri
6 Ürojinekolojide temel düzey tanı testleri, ve kadının değerlendirilmesi ve hemşirelik kanıt temelli güncel yaklaşımlar
7 Alt üriner sistem sorunlarının konservatif tedavisi ve güncel yaklaşımlar ve hemşirelik
8 Alt üriner sistem sorunlarının cerrahi tedavisinde güncel yaklaşımlar ve hemşirelik
9 Alt üriner sistem sorunlarını önleme sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını geliştirmede güncel yaklaşımlar
10 Kadınlarda Ürojinekolojik şikayetlerin yaşam kalitesine ve cinsel yaşama etkisi ve değerlendirilmesi
11 Ürojinekolojik sorunların gebelik, doğum ve doğum sonrasıyla ilişkisi
12 Ürojinekolojide kullanılan tamamlayıcı, tıp uygulamalarında güncel yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Diego Riva, Gianfranco Minini. (Eds.) (2016). Childbirth Related Pelvic Floor Dysfunction.. Springer International Publishing Company.
2. Lewis Chan, Vincent Tse. (Eds.) (2013). Multidisciplinary Care of Urinary Incontinence. Springer International Publishing Company.
3. David A. Gordon, Mark R. Katlic. (Eds.) (2017). Pelvic Floor Dysfunction and Pelvic Surgery in the Elderly. Springer International Publishing Company.
4. Moore KH. (2013). Urogynecology: Evidence-Based Clinical Practice. Second Edition. Springer-Verlag London.
5. Bilgiç D., Beji NK., Yalçın Ö. (2012). Ürojinekoloji Hastalarında Cinsel Fonksiyon Değerlendirmesi. Türk Jinekoloji ve Obstetri Derneği Dergisi, (J Turk Soc Obstet Gynecol), 9;(3):142- 152.
6. Gülsen ÇAYIR, Nezihe KIZILKAYA BEJİ. (2018 ). Aşırı Aktif Mesaneli Bireylerde Pender in Sağlığı Geliştirme Modeli Doğrultusunda Planlanan Davranışsal Tedavi Girişimleri. HSP 5 (3):443-452.















Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Sunum
Seminer, konferans,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları,
Video gösterimi
Beyin Fırtınası
Uygulama alanları (klinik ortam)

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Merlinda Aluş Tokat
merlinda_alus@yahoo.com
Tel: 4124770
Dr. Öğr. Üyesi Dilek Bilgiç
bilgicdilek@gmail.com
Tel: 4126968
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yağcan
hande.yagcan@gmail.com
Tel: 4124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45554
ÖK.55554
ÖK.6555544444
ÖK.7555555555555