DERS ADI

: Perinatal Tıp ve Hemşirelikte Son Gelişmeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6040 Perinatal Tıp ve Hemşirelikte Son Gelişmeler SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin , perinatoloji alanında kapsamlı , güncel literatüre ve kanıta dayalı son bilgileri ve hemşirelik yaklaşımlarını teorisini ve uygulanmasını öğrenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği kavramlarını tartışabilme
2   Perinatal tanılamada kullanılan invazif ve non invazif yöntemleri sıralayabilme
3   Intrauterin dönemde fetüs gelişimini etkileyen faktörleri ve güncel tanı yöntemlerini hemşirelik bilgisi ile sentez edebilme
4   perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği alanındaki kanıt çalışmalarını yorumlayabilme
5   Perinatoloji hemşireliği alanındaki problemleri ,bilimsel olarak inceleme ve kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perinatal dönemde uygulanan testler, değerlendirme yöntemleri ve güncel gelişmeler
2 Perinatal dönemde anne, bebek ve aile yönünden riskli durumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Atasü T, Öçer F. Gebelikte Fetusa ve Yenidoğana Zararlı Etkenler. Nobel Kitabevi İstanbul , 2000.
2. Ed: Beksaç, S. Maternal-Fetal Tıp & Perinatoloji. Nobel Kitabevi İstanbul , 2001.
3. Gilbert, E. Harmon, J.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum. Çeviri: Lale Taşkın, Palme Yayıncılık: Anakara 2002.
4. Littleton, Y.L, Engebrestson, J. Maternal, Neonatal and Women s Health Nursing. Delmar Thomson Learning. Colombia 2002.
5. London, M. Leadewing, P. Maternal Newborn Child Nursing. Family Centred Care, Prentice Hall New Jersey 2003.
6. Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği: Tanı ve Tedavi Kılavuzları 2005. Güneş Kitabevi 2005.
7. Reeder, Martin, Koniak. Maternity Nursing Family, Newborn and Women s Health Care 18. Baskı 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 70
Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 69 68
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 75

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 5 3 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.555555