DERS ADI

: Epidemiyolojik Verinin Yorumlanması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6102 Epidemiyolojik Verinin Yorumlanması SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BELGİN ÜNAL

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilere epidemiyolojik verilerin analizi ve yorumu için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Epidemiyolojik verinin özetlenmesi, sunumu ve yorumlanması konusunda bilgi ve beceri kazanmak
2   Hız, prevalans, insidansimorbidite ve mortalite ölçütlerinin yorumunda bilgi ve beceri kazanmak
3   İlişki, nedensellik, etkileşim, karıştırıcılık konularında bilgi kazanmak
4   Çok değişkenli analizler, modelleme ve sağ aklım analizlerinin uygulaması ve yorumlamasını öğrenmek
5   lİTERATÜRÜ ETKİN BİÇİ,MDE İZLEYEBİLMEK

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- dersin tanıtımı
2 Bulguların sunumu, özetlenmesi
3 Hız, Prevalans hızı
4 İnsidans hızı
5 İlişki, nedensellik
6 Karıştırıcılık
7 Etkileşim
8 Tarama testleri
9 Çok değişkenli analizlerin yorumlanması
10 Çok değişkenli analizlerin yorumlanması
11 Sağkalım analizleri
12 Ödev-tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. TheCochrane Collaboration. CochraneHandbookforSystematicReviews of Interventions . 2006.
2. Sackett DL, Rosenberg WM, Gray JA, Haynes RB, Richardson WS. Evidencebasedmedicine: what it is andwhat it isn't. BMJ 1996;312:71-2.
3. Fletcher RH, Fletcher SW, Wagner EH. Clinicalepidemiology- theessentials. Baltimore: Wagner EH. Baltimore: Williams&Wilkins, 1982.
4. Egger M, Smith GD, Altman DG. Sytematicreviews in healthcare. Meta-analysis in context. Cornwall: 2001.
5. Hill, A andSpittelhouse, C. What is criticalappraisal Critical AppraisalProgramme, Institute of HealthScience 3(2). 2006. HaywardMedical Communications. 29-12-2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kursta interaktif sunumlar, grup çalışmaları, uygulamalar ve ödevler eğitim yöntemi olarak kullanılacaktır..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, katılımcıların ev ödevi olarak hazırlayacakları uygulamalarla ve final sınavı üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ödevlerden ve final sınavından aldıkları not ortalamasının 75 ve üzerinde olması yeterlik kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

belgin.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15:30


Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111