Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. BELGİN ÜNAL |
Dersi Alan Birimler |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Amacı |
Dünyada ve Türkiye de önde gelen ölüm ve sakatlık nedenleri olan kalp damar hastalıkları, diyabet ve kanser gibi kronik hastalıkların epidemiyolojik özellikleri, risk faktörleri ve önlemeye yönelik girişimler toplumsal boyutlarıyla tartışmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Brownson RC, Remington PI, Davis JR, eds. Chronic Disease Epidemiology and Control. Second Edition. American Public Health Association Washington, DC 1998. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kurs süresinin %25 i öğretim üyesinin interaktif sunumlarından oluşmaktadır. Kurs kapsamında öğrenciler sık görülen kronik hastalıklar ile ilgili ödev hazırlayacaklar ve bulgularını tüm gruba sunacaklardır. Ödevlerde seçilen hastalığın temel epidemiyolojik özellikleri- yaygınlık, trendler, risk faktörleri, önlemeye yönelik girişimler ve bunların etkinlikleriyle ilgili veriler- yer alacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Kursun değerlendirmesi öğrencilerin belirlenen konularda hazırlayacakları ödevler, sunumlar ve yazılı final sınavı üzerinden yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin ödevler ve final sınavdan aldıkları not ortalamasının 75 ve üzerinde olması yeterlik kriteridir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
belgin.unal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 15:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|