DERS ADI

: Metabolizma II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİO 6066 Metabolizma II SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Biyokimya Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞADİYE CANAN ÇOKER

Dersi Alan Birimler

Biyokimya Doktora

Dersin Amacı

Tıbbi Biyokimya doktora öğrencilerinin lipidlerin genel özelliklerini, lipid ve karbohidratların metabolizmalarını, beslenme biyokimyasını ve metabolik hastalıkları öğrenmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lipidleri sınıflandırabilme, genel özelliklerini, yapılarını, çeşitlerini, özelliklerini, adlandırılmalarını, fonksiyonlarını tanımlayabilme
2   Lipid ve lipoproteinlerin metabolizmasını ve düzenlenmesini açıklayabilme
3   Glikoliz, glikoneogenez, glikojenez, glikojenoliz ve pentoz fosfat yollarını ve düzenlenmesini açıklayabilme
4   Kan şekeri düzenlenmesini kavrayabilme
5   Vitaminleri sınıflandırabilme ve vücuttaki fonksiyonlarını kavrayabilme
6   Beslenmenin temel ilkelerini ve biyokimyasal belirteçlerini açıklayabilme
7   Açlıkta ve toklukta metabolizmayı ilişkilendirebilme
8   Yakıt metabolizma bozukluklarını açıklayabilme
9   Metabolik sendromu açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Lipidlerin Genel Özellikleri Yağ Asidleri Yağ Asidleri Sentezi Fosfoglisediler ve Sfingolipidler Lipidlerin Hücre İçinde Yıkımı Sinyal İletiminde Lipidlerin Rolü Eikozanoidler Kolesterol Metabolizması Trigliseridler, Lipoproteinler Lipoprotein metabolizması
2 Olgu 1 Glikoliz Glikoneogenez ve Kan Şekeri Regülasyonu Olgu 2 Glikojenez Glikojenoliz Pentoz fosfat yolu
3 Olgu /Makale Yağda çözünen vitaminler Suda çözünen vitaminler Beslenmenin Temel ilkeleri Beslenmenin Biyokimyasal Belirteçleri İz elementler Açlıkta- Toklukta Metabolizma Yakıt metabolizması bozuklukları Metabolik Sendrom Olgu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Smith C, Marks AD and Lieberman. Basic Medical Biochemistry. A Clinical Approach. Williams &Wilkins, Baltimore, Maryland, 2005
2. Nelson DL, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry.Third editon Worth Publishers, New York, 2000.
3. Devlin TM. Texbook of Biochemistry with Clinical Correlations.Fifth edition. Wiley-Liss, New York, 2002.
4. Murray RK, Granner DK, Mayes PA and Rodwell VW. Harper s Illustrated Biochemistry. Mc Graw Hill, New York, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik dersler, olgu/makale bazında dersler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 FN Final
2 BNS Başarı FN
3 BUT Bütünleme Notu
4 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu BUT


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

öğretim üyesi açıklama yapmak isterse bu başlığı kullanabilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin lipidler, karbohidratlar, vitaminler, beslenmenin temel ilkeleri ve ilgili metabolizmaları ve bozukluklarla ilgili edindikleri bilgileri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

(öğretim üyesi açıklama yapmak isterse bu başlığı kullanabilir)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.onvural@deu.edu.tr, 0-232-4124420

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri, 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 45 2 90
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Ödev Hazırlama 3 11 33
Kitap Okuma 3 10 30
Final Sınavı 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.354
ÖK.4544
ÖK.554
ÖK.654
ÖK.7544
ÖK.854
ÖK.9444