DERS ADI

: GÜNCEL SANATTA BELLEK VE KİMLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 6110 GÜNCEL SANATTA BELLEK VE KİMLİK SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güncel sanat ve fotoğraf alanında mevcut bellek ve kimlik konusuyla ilgili argümanları genişletmek, derinleştirmek ve bellek ve kimlik temalarını ele alan sanatçılara odaklanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Bellek, kimlik ve güncel sanat konularında ilgili literatürü incelemiş olması,
2   2- Bellek ve kimlik konusunda araştırma yapabilme ve bu bilgiyi sanatsal üretim modeline dönüştürebilmesi,
3   3- Bellek ve kimlik projeleri konusunda bireysel veya ekip halinde çalışabilmesi,
4   4- Sanat eseri ve makale çalışmasını üretirken farklı disiplinlerden uzmanlarla ortaklık geliştirebilmesi,
5   5- Bellek ve kimlik konusunda üreteceği projenin raporunu yazabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bellek çalışmalarına giriş.
2 Bireysel ve toplumsal bellek tanımı.
3 İdeoloji, kimlik ve bellek ilişkisi.
4 Bellek mekanları
5 Bellek bağlamında kimlik metaforları
6 Kendini açığa vurma: Güncel sanatta kimlik
7 Benlik sahneleri: Güncel sanatta otoportre
8 Terk edilmiş yapılarda bellek araştırmaları
9 Bellek araştırmaları ve görsel sanatlar
10 Vize
11 Fotoğraf arşivlerini kimlik ve bellek bağlamında incelemek.
12 Aile albümleri: fotoğraf, kimlik, bellek.
13 Aile albümleri: fotoğraf, kimlik, bellek.
14 Sunumlar
15 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Assmann, J. (2015). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı.
Boym, S. (2009). Nostaljinin Geleceği. (Çev. Ferit Burak Aydar). İstanbul: Metis Yayıncılık.
Connerton, P. (2012). Modernite Nasıl Unutturur. (Çev. K. Kelebekoğlu), İstanbul: SEL.
Draaisma, Douwe. (2014). Bellek Metaforları. (Çev.Gürol Koca). İstanbul: Metis
Halbswachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (Çev. B.Uçar), Ankara: Heretik.
Halbswachs, M. (2017). Kolektif Hafıza. (Çev. Banu Barış). Ankara: Heretik.
Nora, P. (2006). Hafıza Mekânları. (Çev. M.E. Özcan), Ankara: Dost.
Polat, A. (2010). Traces: Turks of African descent living in the Izmir region. Sergi kataloğu
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Tekin, N. (2015). Shot to Death: The Fate of Abandoned Places in the Hands of Artists. Culture, 9, 2015. http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/140/124
Rıza, E. & Kesal, E. (2017). Zamanın İzinde. İstanbul: Ayrıntı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezocat@gmail.com
533 3669121

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15444
ÖK.254
ÖK.3455
ÖK.44455
ÖK.555