DERS ADI

: ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF FELSEFESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 6102 ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF FELSEFESİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Doktora

Dersin Amacı

Çağdaş Fotoğraf Felsefesinin kapsamını belirlemek; öncülerinin katkılarını incelemek; temsilcilerinin kurumlarını incelemek; Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Fotoğraf Tarihi arasındaki bağlantıları araştırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin öncülerini tanımak.
2   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin temsilcilerini tanımak.
3   Fotoğraf Felsefesi ve Fotoğraf Tarihi arasındaki etkileşimi kavramak.
4   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin Çağdaş Fotoğraf Sanatı ile olan etkileşimini tartışmak.
5   Çağdaş Fotoğraf ortamını eleştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Genel terminoloji
2 2- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Walter Benjamin
3 3- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Walter Benjamin
4 4- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Roland Barthes
5 5- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Roland Barthes
6 6- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XIX. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
7 7- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XX. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
8 8- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XXI. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
9 9- Analog Fotoğraf ve Dijital Fotoğraf diyalektiği
10 10- Ara sınav
11 11- Friedrich Kittler ve Optik Medya
12 12- Geoffrey Batchen ve fotoğrafın ölümü
13 13- Lev Manovich, Yeni Medya ve fotoğraf
14 14- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Viktor Shklovski
15 15- Daniel Rubinstein ve algoritmik fotoğraf

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barthes, B.(2016). Camera Lucida,İstanbul:6:45
Bathchen, G.(1994). Each Wild Idea, Massachusetts: MIT
Benjamin, W.( 2008 ). Pasajlar, İstanbul:YKY
Kittler, F.( 2010 ).Optical Media,Cambridge, Polity Press
Lyotard, J.F.( 2013). Postmodern Durum, Ankara: Bilgesu
Manovich, L.(1995). The Paradoxes of Digital Photography,Germany: Photography after Photography. Exhibition catalog
Manovich, L.(2001). The Language of New Media, Massachusetts: MIT

Osborne, P.(2010). Infinite exchange: The social ontology of the photographic image, Philosophy of Photography,Vol. 1 N: 1, 59 68.

Rubinstein, D. ( 2008 )Life More Photographic; Mapping the Networked Image. photographies 1 (1):9-28.
Soutter, L.(1999). The Photographic Idea: Reconsidering Conceptual Photography, Afterimage Vol.26,N.5

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1543
ÖK.2554
ÖK.3455
ÖK.45444
ÖK.55