DERS ADI

: RESİMDE ESTETİK SÜREÇ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 6039 RESİMDE ESTETİK SÜREÇ SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin resim yapma sürecinde boyanın özelliklerinin, ressamın boya ile olan deneyiminin ve izleyicide duygusal bir etki uyandıran biçimlendirme süreçlerinin çalışmanın anlamını oluşturmada birlikte rol oynadıklarını biçimsel ve kavramsal olarak keşfetmesine yardımcı olmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Resimde görsel, biçimsel unsurlarla kavramsal amaçlar arasında denge sağlamanın önemini;
2   Resim yapma sürecinin, yüzeyinin materyal unsurları olan fırça darbeleri, ince ve kalın boya geçişleri, şeffaf ve opak boya uygulamaları, impasto, ham tuval gibi yüzey etkilerinin ve resim yüzeyinin dokusuna, görsel etkilere ilişkin değerlendirmelerin ötesinde ressamın bireyselliğini, kişisel estetik ve teknik karar ve karşı-kararlarını içerdiğini;
3   Materyal doğasıyla resmin sanat tarihinde önemli bir aktör ve günümüz sanatında da geçerli bir ifade aracı olduğunu fark eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanatta yaratıcı süreç
2 Estetik düşünme ve form
3 Resimde yüzey ve mekan problemi
4 Düşünmenin maddeselliği
5 Boyanın maddeselliği ve plastisite
6 Kasıtlı bir eylem olarak resim
7 Bir düşünme biçimi olarak resim
8 Maddesellik ve söylem
9 Maddesellik ve sanatçının zihni
10 İzleyicinin deneyiminin maddeselliği
11 Görme ve sanatsal dönüştürme süreci
12 Sanatta yapılandırılmış bakma süreci
13 Genel bir değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zehra Çiçek (2016). Teknolojinin gölgesinde resimde estetik süreç. İstanbul: Agora Kitaplığı

Sharon Orleans Lawrence (2013). How the materiality of paint is intrinsic to the work of art. New York: The Edwin Mellen Press.

James Elkins (2005). What painting is: how to think about oil painting, using the language of alchemy. New York: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Genel bir değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sanatta yaratıcı süreç

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Ödev Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 4 20 80
Proje Ödevi 1 10 10
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444