DERS ADI

: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE POLİTİK TİYATRO II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 6056 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE POLİTİK TİYATRO II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ UĞUR AKINCI

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Tanzimat tan Cumhuriyet e, Cumhuriyet ten Günümüze, Güncel Politikanın Türk Tiyatro Metinlerinde Kullanımına İlişkin Temel Örnekleri İncelemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmek
2   Alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırmak
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmek ve Sonuçlarını Değerlendirebilmek
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmek
5   Sanatsal Tür ve Akımları Tarihsel Perspektiften Yorumlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Oyun Yazarlığında Politik Yaklaşım Biçimleri
2 Türk Oyun Yazarlığında Politik Yaklaşım Biçimleri
3 Meşrutiyet Dönemi Tiyatro Metinlerinde Politik Yaklaşım
4 Cumhuriyet Dönemi Oyun Yazarlığında Politik Yaklaşım Biçimleri
5 Cumhuriyet Dönemi Oyun Yazarlığında Politik Yaklaşım Biçimleri
6 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
7 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
8 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
9 Vize Sınavı
10 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
11 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
12 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
13 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
14 Politik Malzemenin Örnek Metinlerde İncelenmesi (Seminer)
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Fischer, Ernst; Sanatın Gerekliliği, Çev: Cevat Çapan, E Yay, İstanbul, 1980.
Hauser, Arnold; Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984.
Suçkov, Boris; Gerçekçiliğin Tarihi, Çev: Aziz Çalışlar, Adam Yayınları, İstanbul,1982
Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. ve 2. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Şener, Sevda, Cumhuriyet in 75. Yılında Türk Tiyatrosu, T.İş Bankası Yay, Ankara, 2008.
And, Metin; Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu, T. İş Bankası Yay, Ankara, 1983
Akıncı, Uğur; Kalemden Sahneye, YGS Yay, İstanbul, 2003.
Belkıs, Özlem; Kalemden Sahneye, YGS Yay, İstanbul, 2003.
Çelenk, Semih; Kalemden Sahneye, YGS Yay, İstanbul, 2003.
Türk Dili-Yazın Akımları Özel Sayısı, S. 349, Ankara Üniversitesi Basımevi, 1981
Moran, Berna; Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış-3, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Bilgilendirme, Araştırma, Örneklerin Değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Konu ile ilgili Araştırmalar. Teorik bilgilerin doğru algılanması. Kaynak Kullanımı ve Örnekleme. Analiz ve Yorunların Özgün fikirlere Dönüşmesi

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemleri Geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak kullanımı, ödev teslim ve seminer sunumlarında zamanlama ve disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ugur.akinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55