DERS ADI

: İnsan Kaynağının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6030 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Yönetimde insan kaynağının geliştirilmesinin öneminin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetimde insan kaynağının geliştirilmesinin öneminin öğrenilmesi.
2   Stratejik yönetim sürecinde İKY'nin rolünü anlayabilme,
3   İnsan kaynakları planlamasını yorumlayıp ilişkilendirebilme,
4   İşe uyum, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, maaş ve ücret yönetimi, iş güvenliği ve çalışan sağlığı, iş analizini yorumlayıp ilişkilendirebilme,
5   Performans yönetimi ve değerlendirmeyi yorumlayıp ilişkilendirebilme,
6   Yönetimde insan kaynağının geliştirilmesini sentezleme
7   Yönetimde insan kaynağının geliştirilmesini değerlendirebilme.
8   İnsan kaynakları uygulamalarını yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem konuları ile ilgili genel bilgilendirme, öğrencilerin beklentileri
2 İnsan kaynakları yönetiminin amaçları, önemi ve ilkeleri
3 Stratejik yönetim sürecinde İKY'nin rolü
4 İnsan kaynakları planlaması
5 İşe uyum, eğitim ve geliştirme (örnek olay üzerinde)
6 Örgütsel sosyalizasyon ve kariyer yönetimi (örnek olay üzerinde)
7 Çalışan beklentilerini tanımlama
8 Çalışan beklentilerini tanımlama, Ara sınav
9 Maaş ve ücret yönetimi
10 İş güvenliği ve çalışan sağlığı,
11 İş analizi
12 Performans yönetimi ve değerlendirme
13 Personel seçme ve yöntemleri
14 Yöneticinin özellikleri; çalışma ilkeleri, kurum kültürü ve politikalar. İnsan kaynakları yönetiminde teknoloji kullanımı
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Baron,J.N. ve Kreps,D.M. (1999), Strategic Human Resources: Frameworks for General Managers; Wiley.
Gary Dessler (1999), Human Resource Management, Eighth Edition, Prentice Hall
Gomez-Mejia, L.R.; Balkin, D.B. ve Cardy, R.L. (2001), Managing Human Resources, Prentice Hall.
İncelenebilecek makalelerden bazı örnekler:
Matthew A Caster, Survivor: How HR can survive & thrive in the organization; Organization Development Journal, Chesterland; Summer 2001; Vol. 19, Iss. 2; pg. 79, 14 pgs
Michael A Hitt, Direct and moderating effects of human capital on strategy and performance in professional service firms: A resource-based perspective; Academy of Management Journal, Briarcliff Manor; Feb 2001; Vol. 44, Iss. 1; pg. 13, 16 pgs
Max U Montesino, Strategic alignment of training, transfer-enhancing behaviors, and training usage: A posttraining study; Human Resource Development Quarterly, San Francisco; Spring 2002; Vol. 13, Iss. 1; pg. 89, 20 pgs

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 6 6 36
Sunum Hazırlama 6 6 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Proje Ödevi 2 3 6
Final Ödevi 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154354455
ÖK.253453355
ÖK.354353455
ÖK.454354255
ÖK.554453455
ÖK.652353355
ÖK.752452455
ÖK.852252255