DERS ADI

: İleri Araştırma Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6023 İleri Araştırma Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrenciler bu derste aşağıdaki davranışsal özellikleri kazanacaklardır.
1. Eğitim sorunlarına bilimsel yönetmleri uygulayabilme
2. Eğitimde ölçme aracı geliştirme.
3. Uygun örneklem seçebilme.
4. Uygun hipotez geliştirme ve istatistiksel yöntemler seçme
5. Bilimsel rapor yazma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim sorunlarının çözümünde bilimsel yöntemi kullanabilme
2   Eğitimde ölçme aracı geliştirme
3   Uygun tekniklerle örneklem seçebilme
4   Hipotez testi sürecinde uygun istatistiksel analiz yöntemlerini kullanabilme
5   Araştırma önerisi yazabilme
6   Önceki araştırmaları eleştirebilme
7   Bilimsel tutum kazanma
8   Analitik ve kritik düşünebilme yeteneği

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ön şart bilgilerin gözden geçirilmesi: Bilimsel yöntem, bilimin işgörüleri, bilimsel tutum ve etik kurallar. Bilim, teknoloji, inovasyon
2 Araştırmaların kuramsal çerçevesi. Araştırma problemleri ve araştırma modelleri. Nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, tarihi araştırmalar.
3 Veri, veri toplama ve geliştirme. Nitel ve nicel veriler
4 Değişkenler, ölçme ve ölçekler. Ölçme hataları. Çeşitli ölçme araçları
5 Likert tipi ölçek geliştirme, Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik derecesini,n arttırılması. Yapı geçerliği, Veri azaltma yöntemi olarak faktör analizi. Temel Faktörler Analizi. Doğrulayıcı Faktor Analizi.
6 Başarı testlerinin geliştirilmesi, Geçerlik ve güvenirliğinin artırılması. Çokten seçmeli testlerin güvenirliğini hesaplama yolları. Test tekrer test yöntemi, Sperman Brawn formula, Kr 20 ve 21 formülleri.
7 Uygulama çalışma, öğrenci çalışmalarının düzeltilmesi ve değerlendirilmesi.
8 Ara Sınav
9 Evren ve örneklem ve örnekleme teknikleri. Oranlı ve oransız küme ve eleman örnekleme.
10 Hipotez testleri, H1 ve H0 hipotezleri, güven aralıkları.
11 Yüzdeler, oranlar ve ilgili hipotezler. Parametrik olmayan istatistikler Kay-kare. İlgili araştırma örnekleri.
12 t testi, Varyans analizi ( tekli ve çoklu faktör). Kovaryans analizi ve kullanıldığı yerler.
13 İlişkinin ölçülmesi ve basit ve çoklu regresyon analizi.
14 Araştırma raporu yazma. Yapılmış araştırmaları değerlendirme. Eğitim araştırmalarında yeni gelişmeler ve sınırlılıkları
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Balcı, Ali. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Babbie, Earl. (2004) The Practice of Social Research. 10th Edition. USA: Wadsworth/Thomson Inc.
Boumo, Gary D. (1987). A Handbook of Social Science Research, a Practical Guide for Students. New Edition. Revised and Expanded. New York: Oxford University Press.
Büyüköztürk Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Birinci Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2002
Christensen, Larry B. (2004). Experimental Methodology. Ninth Edition. USA: Pearson Education. www.ablongman.com
Clifford, T. Morgan., R.A. King., J.R. Weisz., &J. Schopler. (1986) Introduction to Psychology. Seventh Edition. McGraw-Hill International Editions, Psychology Series.
Dancey, P. Christine; Reidy, J. (2004) Statistics Without Maths for Pschology, Using SPSS For Windows TM. Third Edition. England: Person Education Limited.
Deobold B. Van Dalen (1973). Understanding Educational Research. An Introduction. Third Edition. McGraw-Hill

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap yöntemi. Tartışma, beyin fırtınası, seminer ve derste sözlü olarak, ödevlerle yazılı olarak uygulamalı çalışma. Dönüt, düzeltme ve pekiştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

reside.kabadayi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154255555
ÖK.254155555
ÖK.354433333
ÖK.455334445
ÖK.555555555
ÖK.655544444
ÖK.744555555
ÖK.843533333