DERS ADI

: Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Güncel Yaklaşımlar ve Modeller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6122 Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Güncel Yaklaşımlar ve Modeller ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin post-modern kariyer danışma kuramlarını ve post-modern kariyer danışmanlığı tekniklerini kullanmayı öğrenmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kariyer psikolojik danışmanlığında güncel yaklaşımlar ve modelleri öğrenme
2   2. Kariyer psikolojik danışmanlığında güncel yaklaşımlar ve modeller ile geleneksel yaklaşımları ayırt edebilme
3   3. Kariyer psikolojik danışmanlığında güncel yaklaşımlar ve modellere dayalı kariyer programı hazırlayabilme
4   4. Kariyer psikolojik danışmanlığında güncel yaklaşımlar ve modellere dayalı tekniklerini öğrenme
5   5. Kariyer psikolojik danışmanlığında güncel yaklaşımlar ve modellere dayalı bireysel ve grupla kariyer danışmanlığı yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 kariyer psikolojik danışmanlığında yeni yaklaşım ve modellere giriş
2 Çok kültürlü kariyer danışmanlığı
3 Kültür ve bağlama bağlı olarak yapılandırmacı kariyer danışmanlığı
4 Sistem teorisi
5 Öyküsel kariyer danışmanlığı ve teknikleri
6 Öyküsel kariyer danışmanlığı ve teknikleri
7 Kaos Kuramı
8 Kaos Kuramı
9 Kariyer psikolojik danışmanlığında yeni modeller
10 Kariyer psikolojik danışmanlığında yeni modeller
11 Kariyer psikolojik danışmanlığında yeni yaklaşım ve modellere dayalı kariyer gelişim programları
12 Kariyer psikolojik danışmanlığında yeni yaklaşım ve modellere dayalı kariyer gelişim programları
13 Vaka çalışması
14 Vaka çalışması
15 Vaka çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gysbers, N. C., Heppner, M. J., & Johnston, J. A. (2009). Career counseling: Contexts, processes, and techniques. American Counseling Association.
Busacca, L. A., & Rehfuss, M. C. (Eds.). (2016). Postmodern career counseling: A handbook of culture, context, and cases. John Wiley & Sons.
Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole.
Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde olgu sunumu, seminer, teknik uygulama, ders anlatma kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Hazırlama 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444444444
ÖK.2555555555
ÖK.3444444444
ÖK.4555555555
ÖK.5444444444