DERS ADI

: Müzik Eğitiminde Aktif Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6029 Müzik Eğitiminde Aktif Öğrenme ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERMİN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Müzik eğitiminde aktif öğrenme yöntemleri, metotları, prensip ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminde aktif öğreniminin temel felsefesini bilir.
2   Aktif öğrenmenin kuramsal temelleri ile müzik eğitimi arasında bağlantı kurar.
3   Dalcroze, Eurhytmics yönteminin temel felsefesini, ilke ve araçlarını bilir.
4   Kodaly yönteminin temel felsefesini, ilke ve araçlarını bilir.
5   Orff-Schulwerk in temel felsefesini, ilke ve araçlarını bilir.
6   Orff-Schulwerk uygulamaları ile işbirlikli öğrenme uygulamaları arasında bağlantı kurar.
7   Suzuki yönteminin temel felsefesini, ilke ve araçlarını bilir.
8   Müzik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerine dayalı olarak kendine özgü müzik eğitimi yaklaşımları oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye deki müzik eğitimi profili ve müzik eğitiminde edilgin öğretme, etkileşimli öğretme ve aktif öğrenme karşılaştırılması.
2 Müzik eğitiminde aktif öğrenmenin temel felsefesi
3 Aktif öğrenmenin kuramsal temelleri ve müzik eğitimi
4 Probleme dayalı öğrenme yönteminin temel felsefesi PDÖ oturumlarında izlenen süreçler ve eğitim yönlendiricisinin rolü
5 Probleme dayalı öğrenme senaryolarının hazırlanması PDÖ oturumlarında geri bildirim ve değerlendirme
6 Probleme Dayalı Öğrenme ve öğretmen yetiştirmede müzik kuramları eğitimi Probleme Dayalı Öğrenme ve öğretmen yetiştirmede çalgı eğitimi
7 Müzik eğitiminde işbirlikli öğrenmenin temel felsefesi
8 Genel tekrar, sunumlar
9 Müzik eğitiminde işbirlikli öğrenme teknikleri
10 Dalcroze Eurhytmics in temel felsefesi ve ilkeleri
11 Kodaly yönteminin temel felsefesi, ilkeleri ve araçları
12 Kodaly yöntemi uygulamaları
13 Orff Schulwerk in temel felsefesi, ilkeleri, araçları ve uygulamaları
14 Suzuki Yönteminin Temel Felsefesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

K. Ün Açıkgöz, Aktif Öğrenme.
K. Ü. Açıkgöz, İşbirlikli Öğrenme.
Dokuz Eylül Yayınları, Probleme Dayalı Öğrenme.
Warner, B. Orff-Schulwerk, Applications for the Classrom.
J. Storms, 101 Music Games for Children.
Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1555423
ÖK.2555423
ÖK.3555423
ÖK.4555423
ÖK.5555423
ÖK.6555423
ÖK.7555423
ÖK.8555423