Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim - İş Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. CEMİLE ARZU AYTEKİN |
Dersi Alan Birimler |
Resim - İş Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Görsel sanatlarda yeni dışavurumcu bir anlatımda ve sanatsal dil yaratmada, otobiyografinin, özyaşam öyküsünün yeri ve önemini örneklerle açıklamak. Sanatsal dil yaratmada sanatının konusu kendi yaşamı olan modern ve postmodern sanatçıların sanatsal çalışmalarına yön veren olayları, kişileri, yaşantıları öz ve düzenli bir biçimde sunmak. Kişinin kendi varlığını tanımlayarak, biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesini, çağdaş sanatsal üretimlere dönüştürebilmesini ve çağdaş sanat malzemeleri ve tekniklerini uygulamasını sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
101 Portre, Ünlü Resssamlar- Hayatları ve Eserleri. 60 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler,Arayışlar Resimde ve Heykelde Alternatif Arayışlar-Atakan, Sanatçı İmgesinin Oluşumu, Korkunun Güçleri-Kristeva, Bir Dinozorun Anıları-M.Urgan. Özdemir, E. 1994, Yazınsal Türler, Ümit Yayıncılık, Ank.,New Perspectives in Painting, Art Today, Sanatı Eleştirmek, Painting Today. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma, yaparak yaşayarak öğrenme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
devamlılık, süreç yönetimi, proje uygulaması ders içeriği uygunluğu ve teknik yeterlilik. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
arzu.aytekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|