DERS ADI

: Görsel Sanatlarda Dışavurumcu Anlatımda Otobiyografi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6083 Görsel Sanatlarda Dışavurumcu Anlatımda Otobiyografi I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Görsel sanatlarda yeni dışavurumcu bir anlatımda ve sanatsal dil yaratmada, otobiyografinin, özyaşam öyküsünün yeri ve önemini örneklerle açıklamak. Sanatsal dil yaratmada sanatının konusu kendi yaşamı olan modern ve postmodern sanatçıların sanatsal çalışmalarına yön veren olayları, kişileri, yaşantıları öz ve düzenli bir biçimde sunmak. Kişinin kendi varlığını tanımlayarak, biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesini, çağdaş sanatsal üretimlere dönüştürebilmesini ve çağdaş sanat malzemeleri ve tekniklerini uygulamasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyografi ve otobiyografiyi tanımlayabilme.
2   öz yaşamı bir sanat objesi gibi yeni dışavurumcu anlatımda kullanabilme 5- Otobiyografi, özyaşam öyküsel çaba, anı ve kültürel unsurların, yaşam hakkında bilinenlerin çağdaş sanatta yapıbozuma uğratılmasını, yeniden kurmaca ve dışavurumunu postmodern sanatın yerli ve yabancı sanatçılarının eserleri üzerinden okuyabilme yetisi kazanma. 6- Proje temelli eğitim modeli ile kişinin kendi varlığını ve biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesi -otobiyografik sanatsal proje üretimleri oluşturabilme.
3   Edebi bir alan olan Otobiyografiyeni nin sanata katkısını bilmek ve post- yapısalcı anlayışta otobiyografik sanat projelerinde çağdaş sanat materyalleri ve tekniklerini kullanabilme.
4   Bireysel mitoloji-yaşam ve sanat arasındaki sınırların eridiği çağdaş görsel sanat eserlerini çözümleyebilme yetisi kazanma.
5   Otobiyografi, özyaşam öyküsel çaba, anı ve kültürel unsurların, yaşam hakkında bilinenlerin çağdaş sanatta yapıbozuma uğratılmasını, yeniden kurmaca ve dışavurumunu postmodern sanatın yerli ve yabancı sanatçılarının eserleri üzerinden okuyabilme yetisi kazanma.
6   Proje temelli eğitim modeli ile kişinin kendi varlığını ve biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesi -otobiyografik sanatsal proje üretimleri oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyografi ve Otobiyografi kavramına giriş. Ders tanıtımı.
2 Otobiyografi/günce anlayışı -bir edebi alan.Örnek sunumu. Biyografi/günce anlayışı ve bir edebi alan : Plutarkhos ve Attarbiyografi türünün ilk örnekleri
3 Biyografi Türleri (Anlatım Biçimine Göre ), -Sergileyici yaşamöyküsü -Yapısal (fictional) yaşamöyküsü.
4 Özyaşam öyküsel çaba, anı ve otoportre. Örnek sunumu. (Bir dinozorun anıları vb.) ve uygulama ödevi -kişisel sanat diyagramı oluşturma Proje 1: Kişisel sanat diyagramı oluşturma. Özyaşam öyküsel sanat diyagramı uygulaması tanıtımı.
5 Bireysel mitoloji- yaşam ve sanat arasındaki sınırları eritmek.Kuramlar : Kohut ve Hartman ın kendilik ve kendilik nesnesi kavramları, kendilik ruh bilimi ve kuramları.
6 Sanat Tarihinde Sağlam Bir Kendilik Örneği: Sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü ve Artrit. (Frida Kahlo `nun otobiyografisi: Resimdeki yaşam)
7 Sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü. (Ressam M.Chagal ve F. Bacon otobiyografisi: Resimdeki yaşam)
8 arasınav ödev+ders
9 otobiyografik/yeni dışavurumcu anlayışta uygulama (montaj resim) tanıtımı.1. aşama(sorunu belirleme),eser incelemeleri Sanatsal dilde sanatının konusu kendisi olan (özne ve antiözne karşıtlığı) ünlü ressamların incelenmesi karşılaştırmalı estetik yönteme göre anlam ve yorumu üzerine inceleme.
10 otobiyografik /yeni dışavurumcu anlayışta uygulama (montaj resim )(2. Aşama-problem üzerine araştırma) ve ön taslak çizimlerin (süreç dosyasının oluşumu)
11 -otobiyografik/yeni dışavurumcu uygulama 3. Aşama(verilerin analizi ve yorumu)
12 _-otobiyografik sanat projesi uygulaması (kişilik kuramları çerçevesinde performatif estetik anlayışın dışavurumu)1. Aşama (sorunu belirleme)
13 otobiyografik sanat projesi uygulaması (kişilik kuramları çerçevesinde performatif estetik anlayışın dışavurumu)-2. Aşama (araştırma aşaması)
14 3. Aşama( sonuç ürün sergileme-sunum) Son değerlendirmeler ve proje çalışmaları sergileme ve atölye kritiği ile değerlendirme.
15 final sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

101 Portre, Ünlü Resssamlar- Hayatları ve Eserleri. 60 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler,Arayışlar Resimde ve Heykelde Alternatif Arayışlar-Atakan, Sanatçı İmgesinin Oluşumu, Korkunun Güçleri-Kristeva, Bir Dinozorun Anıları-M.Urgan. Özdemir, E. 1994, Yazınsal Türler, Ümit Yayıncılık, Ank.,New Perspectives in Painting, Art Today, Sanatı Eleştirmek, Painting Today.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma, yaparak yaşayarak öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

devamlılık, süreç yönetimi, proje uygulaması ders içeriği uygunluğu ve teknik yeterlilik.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 10 60
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Proje Ödevi 1 4 4
Proje Final Sunumu 1 4 4
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.154244554
ÖK.2442454
ÖK.35424554
ÖK.4542455
ÖK.5542455
ÖK.6344355