DERS ADI

: Uzmanlık Alanı Dersi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin analitik ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirmek, yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntemleri konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır
2   Akademik düşünme becerilerini içselleştirir
3   Bilimsel araştırma sürecini açıklar
4   Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler
5   Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalıma alanına giriş ve çalışma alanınjın önemi
2 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
8 Genel tekrar ve ders değerlendirme
9 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
Özbay, M. (2008). Özel Öğretim Yöntemleri I. Öncü Kitap
Murray, R. (2015). Tez Nasıl Yazılır. (Çev. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık.
Murray, R. (2015). Makale Nasıl Yazılır. (Çev. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 3 42
Sınıf içi uygulamalar 6 1 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.122111211
ÖK.222111211
ÖK.322111211
ÖK.422111211
ÖK.522111211