DERS ADI

: İlkokulda Eylem Araştırması Tasarımı ve Uygulaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6070 İlkokulda Eylem Araştırması Tasarımı ve Uygulaması SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin ilkokulda belirlediği bir soruna yönelik bir eylem araştırması tasarlaması ve uygulaması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eylem araştırmasının kuramsal temellerini bilir.
2   Eylem araştırmasının genel özellikleri ve uygulama sürecini kavrar.
3   Eylem araştırmasında etik standartları dikkate alır ve uygular.
4   Bir eylem araştırması projesi planlar ve uygular ve değerlendirir.
5   Uyguladığı eylem araştırması projesini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri.
2 Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri.
3 Eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde yeri
4 Eylem araştırmasının mesleki gelişim dışındaki kullanım alanları
5 Eylem araştırması okumaları
6 Eylem araştırması okumaları
7 Eylem araştırmacılarının karşılaşabilecekleri zorluklar
8 Ara Sınav
9 Eylem araştırmalarında geçerlilik ve güvenilirlik
10 İlkokulda eylem araştırmalarına uygun konular
11 İlkokulda eylem araştırmalarına uygun konular
12 Eylem araştırması projesi tasarımı
13 Eylem araştırması projesi uygulaması
14 Eylem araştırması projesi değerlendirilmesi
15 Yarıyıl sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemmis, S. & McTaggart, R. (1982). The Action Research Planner. Victoria, Australia: Deakin University Press.
Johnson, A. P. (Çev. Edt: Uzuner ve M. Özten Anay). (2019). Eylem Araştırması El Kitabı, Ankara: Anı Yayıncılık.
Ocak, G. (2018). Eylem Araştırması ve Örnek Araştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Edge, J. (2001). Action Research. Alexandria, Virginia: TESOL, Inc.
-Akademik dergiler, makaleler, tezler, kongre, sempozyum kitap ve kitapçıkları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Proje Tabanlı Öğrenme
3. Soru-Yanıt Tekniği
4. Tartışma Yöntemi
5. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.34454
ÖK.444454
ÖK.544454