DERS ADI

: Sınıf Öğretmenliğinde Matematik Ders Programlarının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6064 Sınıf Öğretmenliğinde Matematik Ders Programlarının Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NECİP BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik öğretimindeki gelişmeler, öğrencilerde ve toplumda oluşan ihtiyaçlara bağlı olarak uygulamadaki programı dış ve iç ölçütlerle değerlendirebilme; çağdaş program geliştirme model ve yaklaşımlarına dayalı olarak matematik öğretim programı öğelerinin oluşturulmasında gerekli süreçleri izleyerek özgün çalışmalar önerebilme ve uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirmenin temel kavramlarına sahip olma.
2   İlköğretim ilk kademe matematik dersi temel kavramlarının, öğretim becerilerine sahip olma.
3   Matematik öğretiminde ve programın uygulamasında karşılaşılan sorunların farkında olma
4   Öğrenme öğretme sürecinde karşılaşılan sorunların matematik programı boyutuyla ilişkisini kurabilme ve özgün çözümler üretebilme.
5   İlköğretim matematik öğretim programının geliştirilmesi ile ilgili yapılmış araştırmaları değerlendirebilme.
6   Program geliştirmenin öğretmenin ve okulun günlük işi ve eylemi olduğunu kavrama.
7   Matematik dersinde karşılaşılan bir öğrenme sorununu program geliştirme kavram, öğe ve sürecine dayalı olarak çözebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretim matematik programının geliştirilmesini gerekli kılan nedenler
2 İlköğretim (6-9 yaş) çocuklarının gelişim özellikleri
3 Matematik programının öğeleri : Hedefler, içerik, öğrenme öğretme durumları, değerlendirme
4 Hedef yazmada çağdaş yaklaşımlar
5 Hedef yazma uygulamaları
6 İçerik belirleme ve düzenlemede çağdaş yaklaşımlar
7 İçerik belirleme ve düzenlemede uygulamalar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenme öğretme sürecinin oluşturulmasında çağdaş modeller, kuramlar, yöntemler
10 Öğrenme öğretme sürecinin oluşturulmasında çağdaş model, kuram, yöntemlerin örnek uygulamaları
11 Öğrenme öğretme sürecinin oluşturulmasında çağdaş model, kuram, yöntemlerin örnek uygulamaları
12 Matematik programının değerlendirilmesinde işe koşulan ölçme ve değerlendirme yaklaşım, yöntem-teknikleri ve araçları
13 Matematik programının değerlendirilmesinde işe koşulan ölçme ve değerlendirme yaklaşım, yöntem-teknikleri ve araçlarının uygulaması ve değerlendirilmesi
14 Matematik programı geliştirmede okul ve öğretmenlerin sorumlulukları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun. Murat. (2005), Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
MEB.(2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Programı.
Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara.
Olkun,S.,Toluk-Uçar, Z.(2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar, Ekinoks Yayınları Ankara.
Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara.
Özden, Y. (1999). Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Sönmez, V. (2010).Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1223334
ÖK.22342444
ÖK.33545
ÖK.422555
ÖK.53353555
ÖK.6444
ÖK.745545